Skip to main content
فهرست مقالات

برنامه ریزی چند بعدی، گامی در پیوند علم و هنر کل نگری در تمدن و هرمنوتیک در زندگی کودکان

سخنران:

(14 صفحه - از 20 تا 33)

خلاصه ماشینی:

"14 سؤال موردنظر،عبارت است از: 1-آیا معیارهای پیشنهاد شده بالا را شامل می‌شود؟ 2-آیا امکان سطح‌بندی آن‌ها براساس کلی به جزئی(آن‌ها که‌ بیشترین امکان و آن‌ها که کمترین امکان برای یادگیری دارند)،وجود دارد؟ 3-آیا موضوع برای کودکان جالب است؟ 4-آیا یک موضوع واقعی دنیای امروز است؟ 5-آیا کودکان تجربه شخصی لازم را در زمینه این موضوع دارند؟ 6-آیا شرایط لازم را برای تجربه دست اول این موضوع دارند؟ 7-به چه میزان به بزرگسالان یا کتاب‌ها برای کسب اطلاعات در موضوع وابسته خواهند بود؟ 8-آیا امکاناتی وجود دارد تا کودکان سؤالات خود را درباره موضوع بپرسند و در مورد آن‌ها تحقیق کنند؟ 9-آیا قابلیت طرح سؤالات بسیار از جانب کودکان وجود دارد؟ 10-آیا راه‌ها و روش‌های متفاوتی برای کمک به کودکان در ارائه‌ یافته‌های آنان وجود دارد؟ 11-آیا امکانی برای بازی نقش و نمایش در زمینه موضوع وجود دارد؟ 12-چه چیزهایی در آن قابل حساب کردن،سنجش و مقایسه است؟ 13-آیا امکاناتی برای بازی کودکان و فعالیت‌های دیگر وجود دارد؟ 14-آیا موضوع بدون ارتباط با موضوعات دیگر و براساس انگیزه‌های‌ زودگذر کودک است یا به صورت طبیعی با دیگر موضوعات همراه می‌شود؟ پس از بررسی فهرست موضوعات،10 موضوع کلی که از منظر در برداشتن موضوعات جزئی،امکان ارتباط و وصل شدن به موضوع کلی، قابلیت داشتند،انتخاب گردید. برگزاری بیش از 35 کارگاه،با شرکت پدیدآورندگان آثار خاص کودکان، مربیان،والدین و خود کودکان در تولید محتوا و مواد ضروری برای این برنامه و کارشناسی اجرایی بخش زیادی از آن در مراکز پیش‌دبستان،توانمندی کودک‌ در درک پایه‌های تعامل علم و هنر(بنیان‌های تمدن)در زندگی روزانه آن‌ها را بیش از پیش نمایان کرده است."

  • دانلود HTML
  • دانلود PDF

برای مشاهده محتوای مقاله لازم است وارد پایگاه شوید. در صورتی که عضو نیستید از قسمت عضویت اقدام فرمایید.