Skip to main content
فهرست مقالات

گزارشی از سخنرانی های همایش تخصصی مخاطب شناسی در پنجمین جشنواره مطبوعات کودک و نوجوان

(22 صفحه - از 100 تا 121)

خلاصه ماشینی:

"گفتم واقعا اگر این مجله در بخش‌ خصوصی کار می‌شد،گرافیست جرأت می‌کرد طرح روی جلد نشریه را این‌قدر مشابه شماره قبل‌ ارایه کند؟ممکن است خواننده در کیوسک این‌ نشریه را ببیند،در نگاه اول شاید فکر کند که همان‌ شماره قبلی است و همین باعث افت تیراژ می‌شود. برای‌ یک‌بار پخش کردن آن،با 50 درصد تخفیف،از ما 3 میلیون و 500 هزار تومان گرفتند!» در ادامه،یکی دیگر از حاضران گفت: «سؤال من این است که وقتی همایشی با عنوان جایگاه مخاطب در مطبوعات کودک و نوجوان مطرح می‌شود،عمده‌ترین بحث باید روی‌ جایگاه مخاطب در مطبوعات کودک و نوجوان‌ باشد. ما هر کدام در هر جایی که هستیم،باید از خودمان این‌ سؤال را داشته باشیم که حالا که سؤال هست،چه‌ کنیم؟ سپس یکی از حاضران پرسید:«آیا سرگرمی را با سودآوری هم‌تراز گرفتید؟» شاه‌آبادی گفت:«نه،سودآور شدن یک‌ مجله،به این بستگی دارد که بتواند با مخاطب‌ خودش ارتباط برقرار کند و ارتباط،زمانی برقرار می‌شود که مطالب سرگرم‌کننده و مردم‌پسند در آن باشد. عزیزی گفت:«من هم مثل دوست عزیزم که‌ صحبت کردند،تأکید می‌کنم که سال‌های سال‌ است،هر مجله‌ای که در حوزه کودک و نوجوان‌ شروع به کار می‌کند،متأسفانه،بعد از اندک‌ مدتی،مشخص می‌شود که تعداد خیلی محدودی‌ از نویسنده‌ها در آن می‌توانند قلم بزنند،البته، هیچ وقت تابلوی«ورود ممنوع»،به صورت‌ رسمی وجود ندارد،ولی سبک و سیاقی که بر مجله حاکم می‌شود،به گونه‌ای است که امثال‌ بنده را پس می‌زند."

  • دانلود HTML
  • دانلود PDF

برای مشاهده محتوای مقاله لازم است وارد پایگاه شوید. در صورتی که عضو نیستید از قسمت عضویت اقدام فرمایید.