خلاصه ماشینی:
"لذا با توجه به تحقیق اولیه روشن گردید که مشکل اساسی صادرات کشور ما این است که صادرکنندگان با مهارتها و دانستنیهای بازاریابی کمتر آشنایی دارند، در نتیجه مهارتها و دانستنیهای اساسی بازاریابی جهت ورود به بازارهای جهانی مورد بررسی قرار گرفت و سعی شد از بین این مهارتها مهمترین و اساسیترین آنها که موجب افزایش صادرات و حضور مستمر در بازارهای بین المللی میگردد انتخاب و به صادرکنندگان ارائه گردد.
بر این اساس که آگاهی از الگوهای مصرفی و شناخت نظرات مصرفکنندگان و اطلاع از سلیقه آنها از عمدهترین عوامل در پیشبرد صادرات شناخته شده است برای کسب اطلاعات در این زمینه ایجاد بانک اطلاعاتی و مراکز اطلاعرسانی از طرف دولت و شرکتهای خصوصی و استفاده از شبکههای اینترنت ضروری به نظر میرسد.
بنابراین با توجه به روشها و تستهای آماری بکار رفته و تحلیلهایی که بر روی اطلاعات جمعآوری شده در مورد موضوع تحقیق انجام شده نتایج زیر استخراج گردیده است: 1-برخورداری از علوم و دانشهای مرتبط با بازاریابی،شناخت و تجزیه و تحلیل محیط بین المللی شناخت متغیرهای قابل کنترل و ترکیب مناسب آنها و آشنایی با سیستمهای پولی و بانکی بازار هدف از مهمترین مهارتهای بازاریابی بین المللی محسوب میگردند.
2-بر این اساس که آگاهی از الگوهای مصرفی و شناخت نظرات مصرفکنندگان و اطلاع از سلیقه آنها از عمدهترین عوامل در پیشبرد صادرات شناخته شده است برای کسب اطلاعات در این زمینه ایجاد بانک اطلاعاتی و مراکز اطلاعرسانی از طرف دولت و شرکتهای خصوصی و استفاده از شبکههای اینترنت ضروری به نظر میرسد."