Skip to main content
فهرست مقالات

جهش صادرات غیر نفتی نیازمند اتخاذ سیاستهای استراتژیک تجاری

نویسنده:

(4 صفحه - از 26 تا 29)

کلید واژه های ماشینی : صادرات غیرنفتی، نفت، توسعه صادرات غیرنفتی، جهش صادرات غیر نفتی، صادرات غیر، واردات، صادرات نفت، صادرات غیرنفتی در اقتصاد کشور، صادرات غیرنفتی کشور، روند صادرات غیرنفتی، صادرات غیرنفتی از جهت تولید، اقتصادی، عدم توسعه صادرات غیرنفتی، سیاست توسعه صادرات غیرنفتی، امر صادرات غیرنفتی کار، قیمت، صادرات کالاهای غیرنفتی کشور، ارزی، درصد صادرات غیرنفتی کشور، روند صادرات غیرنفتی کشور، صادرات غیرنفتی ایران، جهش صادرات غیرنفتی، کاهش قیمت و صادرات نفت، تولید، بازارهای، افزایش درآمدهای ارزی کشور، کشور توانایی افزایش صادرات غیرنفتی، اشتغال، درآمد، رشد صادرات غیرنفتی مؤثر

خلاصه ماشینی: "بنابراین تلاش به منظور توسعه صادرات غیرنفتی و کاهش اتکاء به‌ درآمد نفت حیاتی مجدد گرفت و پژوهش و تحقیق-به‌طور گسترده-دیگر بار در زمینه صادرات و مسائل پیش راه‌ توسعه آن در دستور کار دولت قرار داده‌ شد و در وسایل ارتباط جمعی-تحلیلها و مقالات بسیاری تهیه و ارائه گردید و بدین‌ ترتیب روند صادرات غیرنفتی و رشد و جهش‌ صادرات‌ غیرنفتی‌ نیازمند اتخاذ سیاستهای‌ استراتژیک‌ تجاری شیرین شفیعی توسعه آن‌که نیازمند تسهیلات بسیاری جهت‌ صادرکنندگان بود تغییر اساسی پیدا کرد، پرداختن به موضوع روند توسعه‌ صادرات احتیاج به آینده‌نگری و برنامه‌ریزی با وسعت نظر به‌ موضوع دارد. 3-نقش سهم صادرات غیرنفتی در ایجاد درآمدهای ارزی: ساختار اقتصادی کشور ما از سالیان‌ گذشته براساس واردات و مصرف از محل‌ درآمد حاصل از فروش نفت طرح‌ریزی‌ شده و درآمد صادرات غیرنفتی رقم قابل‌ توجهی از کل درآمد ارزی کشور را تشکیل‌ نمی‌دهد که شاید بتوان دلایل عمده عدم‌ توسعه صادرات غیرنفتی بعد از انقلاب را عدم تحرک و ضعف بخشهای تولیدی در جهت تولید کالاهای قابل رقابت در بازارهای بین المللی،عدم بازاریابی‌ برای کالاهای صادراتی همچنین تکیه بیش‌ از حد به صادرات همچنین تکیه بیش‌ از حد به صادرات نفت خام و فشار تقاضای داخلی ناشی از افزایش درآمد و تورم داخلی را نام برد. گذشته از آن برنامه‌هایی مانند آموزش و تربیت کارکنان متخصص برای‌ صادرات دستگاههای ذیربط،ترویج و تبلیغ کالاهای صادراتی از سوی دولت در کشورهای خارجی برای معرفی کیفیت و توانمندی تولیدات ایرانی،معافیتهای‌ مالیاتی بیشتر حتی نسبت به فروش داخلی‌ برای صادرکنندگان،تسهیلات بیشتر ارزی‌ و مالی(به خصوص وام)برای‌ صادرکنندگان،اعطای یارانه به‌ صادرکنندگان جهت تبلیغات در رسانه‌های گروهی و مطبوعات خارجی و تقویت کارکنان بخش بازرگانی در سفارتخانه‌های ایران در خارج از کشور در رشد صادرات غیرنفتی مؤثر است."

  • دانلود HTML
  • دانلود PDF

برای مشاهده محتوای مقاله لازم است وارد پایگاه شوید. در صورتی که عضو نیستید از قسمت عضویت اقدام فرمایید.