Skip to main content
فهرست مقالات

برنامه مطالعاتی خرده فروشی محصولات کشاورزی در مناطق شهری (تجربه ژاپن)

مترجم:

(3 صفحه - از 30 تا 32)

کلید واژه های ماشینی : فروش، برنامه مطالعاتی خرده‌فروشی محصولات کشاورزی، خرده‌فروشی، محصولات کشاورزی در مناطق شهری، ژاپن، فروش محصول، سیستم شهری خرده‌فروشی مواد غدایی، فروشگاههای خرده‌فروشی مواد غذایی، مواد غذایی، مواد غدایی

خلاصه ماشینی:

"توزیع مواد غذایی تازه(محصولات‌ کشاورزی و دریایی)در ژاپن به دو نوع‌ عمده تقسیم می‌شود:نوع اول توزیع در بازار است که با گردش محصول از محل‌ تولید(تولیدکننده)تا تعاونی کشاورزی که‌ با سرمایه‌گذاری تولیدکنندگان تشکیل‌ شده است و سپس تا بازار عمده‌فروش‌ یعنی جایی که محصول به واسطه یا خرده‌فروش فروخته می‌شود سروکار دارد. هرچند باید به مضار این نوع شیوهء توزیع‌ نیز اشاره شود:1)با چند شاخه شدن‌ توزیع،نظام توزیع با واقعیت روز بازار هماهنگ نیست(برای مثال بازار روزهای یکشنبه،چهارشنبه و سایر تعطیلات،تعطیل است)؛2)هزینه‌های‌ توزیع‌کنندگان واسطه سنگین است؛3)با انباشت محصولات در حجم عمده،قیمتها نیز افزایش می‌یابد. پس با این ویژگی پیش‌بینی درست در مورد تقاضا برای حفظ تعادل عرضه و تقاضا در خدمات بسیار مهم است اگر تقاضا برای‌ خدمات دارای ثبات باشد،امکان‌ پاسخگویی به آن وجود دارد اما در بیشتر مواقع تقاضای خدمات در زمانی محدود و کوتاه بسیار شدید و زیاد است هجوم‌ مردم جهت استفاده از وسیلهء نقلیه در اول صبح،یا استفاده از تلفن‌های همراه و اینترنت در ساعاتی محدود،مراجعه به‌ رستورانها در هنگام ظهر نیاز به برق و انرژی سوسخت در زمان‌های خاص باعث‌ بروز مشکلاتی در عرضه خدمات مربوطه‌ می‌شود. از نکات مهم در بازاریابی خدمات، مدیریت عرضه و تقاضای خدمات است‌ پس در زمان تقاضای زیاد می‌توان از نیروهای نیمه‌وقت و یا استفاده از مشتریان جهت انجام قسمتی از خدمت‌ مانند سلف سرویس و یا پر کردن فرم‌های‌ ورودی در فرودگاهها و یا قبض‌ها و در بانک‌ها و استفاده از تکنولوژی جدید و یا افزایش قیمت و کاهش عوامل اضافی به‌ عنوان راه چارهء احتمالی استفاده کرد که‌ ممکن است سطح کیفیت خدمات کاهش‌ یابد و استفاده بهینه محدود گردد که قابل‌ قبول و منطقی نیز نیست."

  • دانلود HTML
  • دانلود PDF

برای مشاهده محتوای مقاله لازم است وارد پایگاه شوید. در صورتی که عضو نیستید از قسمت عضویت اقدام فرمایید.