Skip to main content
فهرست مقالات

برنامه مطالعاتی خرده فروشی محصولات کشاورزی در مناطق شهری (تجربه ژاپن)

مترجم:

(3 صفحه - از 30 تا 32)

کلید واژه های ماشینی : فروش ،برنامه مطالعاتی خرده‌فروشی محصولات کشاورزی ،خرده‌فروشی ،محصولات کشاورزی در مناطق شهری ،ژاپن ،فروش محصول ،سیستم شهری خرده‌فروشی مواد غدایی ،فروشگاه ،فروشگاههای خرده‌فروشی مواد غذایی ،مواد غذایی ،مواد غدایی ،توزیع مواد غذایی ،توزیع مواد غذایی در ژاپن ،فروش مواد غذایی ،توزیع مواد غدایی در ژاپن ،صنایع خرده‌فروشی مواد غذایی ،سیستم توزیع مواد غذایی ،توزیع ،خرده‌فروشی محصولات کشاورزی در ژاپن ،سیستم توزیع مواد غدایی ،خرده‌فروشی محصولات کشاورزی ژاپن ،بازار ،بهبود ساخنار توزیع مواد غذایی ،بهبود خرده‌فروشی محصولات کشاورزی ،تولید ،مصرف ،سیستم فروش مواد غذایی ،توزیع مواد غذایی کشور ،سیستم توزیع ،بهبود ساختار توزیع مواد غدایی

خلاصه ماشینی:

"توزیع مواد غذایی تازه(محصولات‌ کشاورزی و دریایی)در ژاپن به دو نوع‌ عمده تقسیم می‌شود:نوع اول توزیع در بازار است که با گردش محصول از محل‌ تولید(تولیدکننده)تا تعاونی کشاورزی که‌ با سرمایه‌گذاری تولیدکنندگان تشکیل‌ شده است و سپس تا بازار عمده‌فروش‌ یعنی جایی که محصول به واسطه یا خرده‌فروش فروخته می‌شود سروکار دارد. هرچند باید به مضار این نوع شیوهء توزیع‌ نیز اشاره شود:1)با چند شاخه شدن‌ توزیع،نظام توزیع با واقعیت روز بازار هماهنگ نیست(برای مثال بازار روزهای یکشنبه،چهارشنبه و سایر تعطیلات،تعطیل است)؛2)هزینه‌های‌ توزیع‌کنندگان واسطه سنگین است؛3)با انباشت محصولات در حجم عمده،قیمتها نیز افزایش می‌یابد. پس با این ویژگی پیش‌بینی درست در مورد تقاضا برای حفظ تعادل عرضه و تقاضا در خدمات بسیار مهم است اگر تقاضا برای‌ خدمات دارای ثبات باشد،امکان‌ پاسخگویی به آن وجود دارد اما در بیشتر مواقع تقاضای خدمات در زمانی محدود و کوتاه بسیار شدید و زیاد است هجوم‌ مردم جهت استفاده از وسیلهء نقلیه در اول صبح،یا استفاده از تلفن‌های همراه و اینترنت در ساعاتی محدود،مراجعه به‌ رستورانها در هنگام ظهر نیاز به برق و انرژی سوسخت در زمان‌های خاص باعث‌ بروز مشکلاتی در عرضه خدمات مربوطه‌ می‌شود. از نکات مهم در بازاریابی خدمات، مدیریت عرضه و تقاضای خدمات است‌ پس در زمان تقاضای زیاد می‌توان از نیروهای نیمه‌وقت و یا استفاده از مشتریان جهت انجام قسمتی از خدمت‌ مانند سلف سرویس و یا پر کردن فرم‌های‌ ورودی در فرودگاهها و یا قبض‌ها و در بانک‌ها و استفاده از تکنولوژی جدید و یا افزایش قیمت و کاهش عوامل اضافی به‌ عنوان راه چارهء احتمالی استفاده کرد که‌ ممکن است سطح کیفیت خدمات کاهش‌ یابد و استفاده بهینه محدود گردد که قابل‌ قبول و منطقی نیز نیست."

  • دانلود HTML
  • دانلود PDF

برای مشاهده محتوای مقاله لازم است وارد پایگاه شوید. در صورتی که عضو نیستید از قسمت عضویت اقدام فرمایید.