Skip to main content
فهرست مقالات

مهمترین تفاوتهای خدمت و کالا در مدیریت بازاریابی

نویسنده:

(2 صفحه - از 44 تا 45)

کلید واژه های ماشینی : خدمات ،کالا در مدیریت بازاریابی ،فروش ،مصرف ،ارتباط خریدار و فروشنده خدمت ،ارتباط خریدار و فروشنده ،کیفیت خدمات ،مشتریان ،تقاضا ،عرضه ،بازاریابی خدمات ،تفاوتهای خدمت و کالا ،مکان ،نکات مهم در بازاریابی خدمات ،بازاریابی خدمت از کالا ،مدیریت عرضه و تقاضای خدمات ،مدیریت و بازاریابی خدمت ،بازاریابان و فروشندگان خدمات ،خدمات مورد استفاده بازاریابان ،زمان تولید و مصرف ،مهمترین تفاوتهای خدمت ،فروشگاه ،رقابت ،عرضه خدمات و مصرف ،خرید و فروش خدمات ،رفتار ،تقاضای خدمات در زمانی محدود ،خریدار در خرید خدمات ،زمان ،بازاریابی و فروش

خلاصه ماشینی:

"توجه به نوع رفتارها،برخوردها، تسهیلات،امکانات و نیروهای متفرقه‌ مرتبط یا غیرمرتبط از جمله مشتریان‌ دیگر و حاضرین در محل و ایجاد شرایط مناسب که اعتماد،آرامش،انگیزه و بیشتر کالاها توسط کسانی‌ تولید می‌شوند که‌ خریداران،آنها را نمی‌بینند و باهم ارتباطی ندارند و بین زمان تولید و مصرف‌ آنها مدتها فاصله وجود دارد اما در خرید و فروش خدمت‌ معمولا ارتباطها مستقیم و نزدیک است و عرضه‌ خدمت و مصرف آن همزمان‌ است البته همهء خدمات‌ یکسان نیستند. از نکات مهم در بازاریابی خدمات، مدیریت عرضه و تقاضای خدمات است‌ پس در زمان تقاضای زیاد می‌توان از نیروهای نیمه‌وقت و یا استفاده از مشتریان جهت انجام قسمتی از خدمت‌ مانند سلف سرویس و یا پر کردن فرم‌های‌ ورودی در فرودگاهها و یا قبض‌ها و در بانک‌ها و استفاده از تکنولوژی جدید و یا افزایش قیمت و کاهش عوامل اضافی به‌ عنوان راه چارهء احتمالی استفاده کرد که‌ ممکن است سطح کیفیت خدمات کاهش‌ یابد و استفاده بهینه محدود گردد که قابل‌ قبول و منطقی نیز نیست."

  • دانلود HTML
  • دانلود PDF

برای مشاهده محتوای مقاله لازم است وارد پایگاه شوید. در صورتی که عضو نیستید از قسمت عضویت اقدام فرمایید.