Skip to main content
فهرست مقالات

در بازاریابی چه نکاتی را باید مراعات کرد

نویسنده:

(4 صفحه - از 46 تا 49)

کلید واژه های ماشینی : بازار، بازاریابی، مارک، مشتری، خدمات، عرضه، سازمان، عرضه کالاها، مشتریان، نکات

خلاصه ماشینی:

"1-تحلیل و ارزشیابی: که به نوبه خود نکات متعددی را شامل‌ می‌شود،اما برای رعایت‌ اختصار تنها به تعدادی از این نکات به شرح زیر اشاره می‌شود: الف-تجربه و تحلیل‌ روش(استراتژی)سازمان‌ در گذشته،مقایسه آن طی‌ سالهای متعدد که لا اقل‌ باید نتایج سه سال اخیر را شامل شود و پیدا کردن‌ نقاط قوت و ضعف این‌ استراتژی به منظور ادامه آن‌چه خوب‌ و کارآمد بوده و تغییر دادن آن‌چه عملکرد ضعیف شناخته شده است. 2-اتخاذ تصمیم: پس از آن‌که تجزیه و تحلیلهای یاد شده و موارد مشابه آن به‌ عمل آمد،لازم است نسبت به نکاتی نظیر آن‌چه در زیر می‌آید،تصمیم‌گیری شود: 1-آیا عرضه کالا یا خدمات موردنظر در شرایط بحث سودآور است یا احتمال‌ دارد به زیان ما تمام شود؟ 2-آیا در شرایط کنونی کالاها و خدمات ما تنوع ویژه‌ای دارد که بتواند توجه مشتریان را به خود کند؟ 3-آیا تمامی راههای عرضه کالاها یا خدمات را بررسی کرده‌ایم و می‌دانیم‌ بهترین راه موجود کدام است؟ 4-آیا برنامه‌های اجرایی ما درست‌ طراحی شده و در مرحله آزمایشی‌ کارآمدی آن اثبات شده است؟ 5-آیا پیش‌بینی‌های ما درست بوده یا لازم است در آن تجدید نظر کنیم؟ 6-بالاخره آیا عنوان(مارکی)که برای‌ کالا یا خدمت خود برگزیده‌ایم عملا پاسخگوی نیاز ما هست؟ برای توضیح مورد شمار 6 باید گفت: عنوان یا مارکی‌4که برای یک کالا یا خدمت برگزیده می‌شود می‌تواند از بسیار کوتاه تا نسبتا مفصل نوسان داشته باشد اما در هر صورت باید چنان باشد که آن را از سایر کالاها یا خدمات کاملا متمایز نشان دهد."

  • دانلود HTML
  • دانلود PDF

برای مشاهده محتوای مقاله لازم است وارد پایگاه شوید. در صورتی که عضو نیستید از قسمت عضویت اقدام فرمایید.