Skip to main content
فهرست مقالات

توصیه نامه ارتقاء تعاونیها مصوب نودمین اجلاس ilo (2)

مترجم:

(3 صفحه - از 43 تا 45)

کلید واژه های ماشینی : تعاونیها ،توصیه‌نامه ،توصیه‌نامه ارتقاء تعاونیها مصوب ،کارکنان ،دولتها ،اقتصادی ،سند ،اجتماعی ،سیاستهای ،ILO ،توسعه ،عملکرد ،بنگاه‌های اقتصادی و سازمانهای اجتماعی ،عملکرد کارکنان ،حمایت دولتها ،مراجعین ،مدیران ،ارزشهای ،خدمات ،سازمانهای ،اقدامات ،قوانین ،اعضاء ،بخش تعاون ،اصول ،بنگاه‌های تجاری ،فعالیت تعاونیها برمبنای ماهیت عملکرد ،سیاستهای حمایتی دولت ،اصول تعاون ،قوانین و مقررات ملی

خلاصه ماشینی:

"اساسا،توسعه منابع انسانی هم در حوزه فعالیتهای اقتصادی و هم در زمینه‌ پیشرفتهای اجتماعی،به موضوعی بسیار بقیه در صفحه 57 نمایند لذا ضرورت دارد کلیه واحدهای‌ تابعه وزارتخانه بویژه واحدهای اجرائی و حتی شرکتها و اتحادیه‌های تعاونی که به‌ منظور خدمت‌رسانی و رفع نیازمندیهای‌ اعضاء تشکیل گردیده‌اند با بهره‌گیری از مکانیزمهای مشروحه ذیل امکان رضایت‌ ارباب رجوع یا مشتریان خود را جلب‌ نموده و از این طریق موجبات ارتقاء و تقویت عملکرد بخش تعاونی را فراهم‌ سازند: برخی از روشها و مکانیزمهای مورد نظر می‌تواند شامل موارد زیر باشد الف-آموزش کارکنان در سازمان -آشنایی کارکنان با وظایف پست‌ سازمانی -آشنایی کارکنان برای رعایت نظم، وقت‌شناسی و آراستگی ظاهری رعایت ادب،نزاکت،عدالت،و انصاف در ارائه خدمات -بهره‌گیری مدیران از انگیزه‌های‌ تشویقی و تنبیهی بهتر برای خدمت‌رسانی -ایجاد فرهنگ تعاون مبتنی بر احترام‌ متقابل بین کارکنان و مراجعان ب- شفاف‌سازی و مستند سازی نحوه ارائه خدمت به ارباب‌ رجوع -ارائه خدمات مشاوره‌ای به مراجعین‌ در جهت حل مشکلات آنان -معرفی طرحهای اولویت‌دار بخش‌ تعاون در تابلوهای مناسب -انتشار کتابچه راهنما حاوی مطالب‌ مربوط به تعاونی‌ها،مشتمل بر روش‌ انجام کار و زمان انجام کار و مدارک‌ مورد نیاز -قرار دادن دستور العمل تشکیل تعاونیها و اساسنامه برای مطالعه مراجعین -تهیه جدول زمانبندی مناسب برای‌ ملاقات مراجعان با مدیران و مسؤولان‌ ذیربط در صورت نیاز -بازنگری در قوانین و روشهای انجام‌ کار برای سرعت بخشیدن به کار مراجعان ج- اطلاع‌رسانی از نحوه‌ خدمات به مردم -نصب تابلو شناسائی اتاقها با ذکر طبقات و شماره اتاق جهت راهنمای‌ ارباب رجوع -تهیه و نصب نام و نام خانوادگی پست‌ سازمانی کارکنان در محل استقرار آنان که‌ قابل رویت مراجعین باشد."

  • دانلود HTML
  • دانلود PDF

برای مشاهده محتوای مقاله لازم است وارد پایگاه شوید. در صورتی که عضو نیستید از قسمت عضویت اقدام فرمایید.