Skip to main content
فهرست مقالات

مبارزه با فقر در مناطق روستایی «مرکز اطلاعات بین المللی تعاون (3)»

نویسنده:

(4 صفحه - از 60 تا 63)

کلید واژه های ماشینی : تعاونی، روستائی، کشاورزی، منطقه‌ای، تولید، مرکز اطلاعات بین‌المللی تعاون، بانک، بازارهای، اقتصادی، بازاریابی

خلاصه ماشینی: "در سال 1993،34 درصد از کل کود شیمیایی مصرفی کشاورزان هندی‌ توسط شرکتهای تعاونی تأمین گردیده‌ است و حدود 25 درصد از کود تولیدی‌ نیز از طریق تعاونی‌های متعلق به‌ کشاورزان موسوم به IFFCO و KRIBHCO تولید و توزیع شده است. 6- تأمین کالاهای مورد نیاز معاش‌ خانواده‌ها و ارائه خدمات لازم برای حفظ و حراست از منافع مشتریها : در بسیاری از جوامع اقتصادی پیشرفته، «شرکتهای تعاونی عمده و خرده‌فروشی که‌ به فعالیت در سطح ملی مشغولند،بخش‌ اعظمی از برنامه‌های خود را در مناطق‌ روستایی متمرکز نموده و در همین راستا، نه تنها نسبت به تأمین و حفظ منافع‌ اعضاء،از طریق خدمات مناسب و با کیفیت مطلوب که به صورت طبیعی‌ توسط«تعاونیهای مصرف»انجام‌ می‌شوند،اقدام می‌نمایند،بلکه در بسیاری‌ از جوامع از وضعیت موجود در تعاونیهای‌ خرده‌فروش،نهایت استفاده و بهره‌وری از هر نوع ممکن را عاید مشتریها می‌کنند. 7-مدیریت کارآمد برای تأمین امور مالی خانواده و حفاظت مؤثر(مطلوب)از آنها در قبال خطراتی که همواره منافع و دستاوردهای مادی(امور مالی)را تهدید می‌نماید: از آنجا که جوامع محلی(بومی)در مناطق روستایی قادر به تأسیس شرکتهای‌ تعاونی به منظور تأمین«خدمات مالی و اعتباری»به ویژه در زمینه«تأمین ایمنی‌ لازم برای پس‌اندازها»و دسترسی آنی به‌ اعتبارات و منابع مالی با هزینه‌های‌ معقول،همچنین بیمه صندوقها و منابع‌ مالی در قبال خطرات احتمالی،می‌باشند، توانسته‌اند در بسیاری از مناطق روستائی‌ در جوامع اقتصادی پیشرفته و در حال‌ توسعه،خلاء موجود ناشی از بی‌علاقگی‌ نسبت بنگاههای تجاری مالی انتفاعی در این قبیل مناطق بخوبی پر نمایند."

  • دانلود HTML
  • دانلود PDF

برای مشاهده محتوای مقاله لازم است وارد پایگاه شوید. در صورتی که عضو نیستید از قسمت عضویت اقدام فرمایید.