Skip to main content
فهرست مقالات

تعاونی های مصرف؛ سازمان های حمایت از مصرف کننده

نویسنده:

کلید واژه های ماشینی : تعاونی، مصرف، مصرف‌کننده، تعاونی مصرف، مدیریت بازرگانی تعاونی‌های مصرفمان مدیر، بازرگانی تعاونی‌های مصرفمان مدیر بازرگانی، مدیران، سازمان، خریداران، شرکتهای تعاونی مصرف

خلاصه ماشینی:

"نکته اخیر به حدی قوت دارد که بسیاری از عرضه کنندگان کالا و خدمات در اطراف یک‌ تعاونی مصرف را می‌توان نشان داد که به‌ خاطر وجود آن تعاونی در آن نقطه ایجاد شده‌اند و برخی هم از عنوان مشابه عنوان‌ تعاونی استفاده می‌کنند پس تعاونی‌ها هم‌ با استفاده از موفقعیت خود به خوبی‌ می‌توانند در جهت تأمین مصالح مصرف‌ کننده نقش خود را ایفا کنند. به عبارت دیگر،این نهادهای‌ مردمی باید به فعالیت خود،وسیع‌تر از یک فروشگاه دادوستدی بنگرند و بدانند که جامعه هم به آن‌ها به عنوان‌ یک سازمان رسمی قابل اعتماد نگاه‌ می‌کند به همین دلیل سازمانهای تعاونی‌ خودخواهانه از دیگران بهره‌کشی‌ نمی‌کنند و آگاهی دارند که رفتارشان،تا شعاع زیادی از اطرافشان اثر می‌گذارد و عملا می‌بینیم که بخش خصوصی در تبلیغات خود به دنبال معرفی کالائی که‌ عرضه می‌کند عنوان تعاونی را همراه نام‌ آن کاملا به کار می‌برد به همین ترتیب‌ هر انحراف تعاونی می‌تواند به همان‌ اندازه بلکه در سطح گسترده‌تری به‌ حیثیت جامعه تعاونی‌ها لطمه وارد سازد. بنابراین در شرایطی که در کشور حتی‌ برخی ار تولیدکنندگان هم در قبال حقوق‌ حقه مصرف‌کننده،چه از نظر رعایت‌ اصول بهداشتی،چه از نظر دوام کالا و چه‌ از نظر قیمت آن و غیره در خود احساس‌ مسؤولیت نمی‌کنند،وظیفه سنگین‌ مسؤولان تعاونی ایجاب می‌کند که‌ حتی الامکان در انتخاب کالا وسواس به‌ خرج بدهند در قسمت فروش کالا هم مدیران‌ تعاونی در عین حال که به سازمان تحت‌ مدیریت خود به چشم یک مؤسسه‌ اقتصادی می‌نگرند باید مرتبا به نوسان‌ قیمت کالا در بازار اشراف داشته و مراقب رقیبان رقیب ستیز خود نیز باشند و کاری کنند که خریدار با اطلاع کافی از شرایط کالای موردنظرش با اراده و تصمیم خودش کالا را خریداری کند."

  • دانلود HTML
  • دانلود PDF

برای مشاهده محتوای مقاله لازم است وارد پایگاه شوید. در صورتی که عضو نیستید از قسمت عضویت اقدام فرمایید.