Skip to main content
فهرست مقالات

تجارت الکترونیکی

نویسنده:

کلید واژه های ماشینی : تجارت الکترونیک، اینترنت، اطلاعات، فروش، تجاری، کامپیوتر، فروشنده، شبکه، تکنولوژی، مشتری، تجارت الکترونیک تبادل اطلاعات خرید، خریداران، محصول، مدل، روش، خرید و فروش، پول، دولت، مدل تجارت الکترونیکی، اقتصادی، جهان، Business، رشد، مصرف‌کننده، معاملات، شبکه اطلاعات، اطلاعات خرید و فروش، سایت تجارت الکترونیکی، روش خرید و فروش معاملات، شبکه جهانی اینترنت

خلاصه ماشینی: "بانکداری و تجارت الکترونیک هم‌ اکنون در جهان به عنوان یک بحث بسیار تخصصی و در عین‌ حال بسیار پیچیده تبدیل شده است و تطبیق آن با سیاست‌های‌ تجاری و اقتصادی کشورهای مختلف نیاز به تحقیق و برنامه‌ریزی دقیق دارد. به‌ عبارت دیگر تجارت الکترونیک نامی عمومی برای گستره‌ای از نرم‌افزارها و سیستم‌ها است که خدماتی نظیر جستجوی‌ اطلاعات،مدیریت تبادلات،بررسی وضعیت اعتبار،اعطای‌ اعتبار،پرداخت به صورت( Online )،گزارش‌گیری و مدیریت‌ حساب‌ها را در اینترنت به عهده می‌گیرند. بسیاری از مردم،تجارت الکترونیک را منحصر به خرید و فروش از طریق شبکه اینترنت می‌دانند در حالیکه این امر فقط بخش کوچکی از تجارت الکترونیک را تشکیل می‌دهد و این مفهوم اکنون گسترده وسیعی از جنبه‌های‌ مختلف تجاری و اقتصادی را در برگرفته است. jeffBezor مؤسس شرکت amazon سایت خود را فقط برای‌ فروش کتاب از طریق اینترنت راه‌اندازی کرد و این ایده ساده‌ مقدمه‌ای بود برای یک تحول جهانی. پس از هک شدن بسیاری از وب سایت‌های خرده‌فروشان‌ اینترنتی مانند Creditcards و egghead و بسیاری از مشتریان‌ نسبت به دزدیده شدن اطلاعات شخصی‌شان توسط هکرها بسیار حساس شده‌اند،که این امر باعث کاهش معاملات‌ اکترونیکی در مقاطع و فواصل زمانی زیادی شده،اما معاملات‌ را به نقطه صفر نرسانده است و مردم هنوز از فروشگاههای‌ online استفاده می‌کنند. بنابراین جهت راحت‌تر نمودن امر خرید،نیاز به روشهای‌ جدید خرید و فروش اینترنتی online است که در آن‌ آژانس‌های online مانند واسطه‌هایی بین مصرف‌کننده‌ها و فروشنده‌ها تلاش می‌کنند خریداران را به بهترین وجهی در خریدشان کمک کنند،اساس کار آنها مبتنی بر مدل B 2 C می‌باشد. تجارت الکترونیک در ایران ایران مانند سایر کشورها،دارای شرکت‌های بسیاری است که‌ برای توسعه بازار خود به اینترنت وابسته هستند."

  • دانلود HTML
  • دانلود PDF

برای مشاهده محتوای مقاله لازم است وارد پایگاه شوید. در صورتی که عضو نیستید از قسمت عضویت اقدام فرمایید.