Skip to main content
فهرست مقالات

گردشگری، رسانه های همگانی و آموزش عمومی

نویسنده:

(3 صفحه - از 14 تا 16)

کلید واژه های ماشینی : گردشگری، ارتباطات، وسایل ارتباط‌جمعی، صنعت، جهانگردی، صنعت توریسم، سفر، رسانه‌های همگانی و آموزش عمومی، آموزش عمومی صنعت گردشگری نقش، اطلاعات

خلاصه ماشینی: "یکی از فاکتورهای بسیار مهم در امر توسعه کشورها فناوری و استفاده بهینه از وسایل ارتباطجمعی می‌باشد و هیچ‌ صنعتی اکنون بدون بهره‌گیری از تکنیکهای‌ ارتباطی قادر به رقابت و حیات نخواهد بود به خصوص صنعت توریسم که‌ ارتباط بسیار تنگاتنگی با وسایل ارتباط جمعی دارد. "لسول‌"وظایفی چند،نظیر مراقبت از محیط و ایجاد همبستگی بین اجزای‌ گوناگون جامعه را در پاسخ به محیطی که‌ در آن انتقال میراث فرهنگی از نسلی به‌ نسل دیگر صورت می‌گیرد،به عنوان‌ وظیفه‌های اصلی ارتباطجمعی تلقی‌ می‌کند و وظایف دیگری برای ارتباط جمعی برمی‌شمارد:به نظر او«این وسایل‌ باید 1. کارکرد آموزشی و کارگاه‌سازی‌ توریسم و نقش تبلیغی و خبری یکی از کارکردهای بسیار مهم‌ رسانه‌های گروهی،تبادل اطلاعات و فرهنگ‌ها بین جوامع امروزی می‌باشد و هرقدر جامعه‌ای از این نظر دارای‌ تکنولوژی پیشرفته‌تری باشد و بتواند امکانات توریستی کشور خود را به دنیا بهتر معرفی کند،از نظر صنعت گردشگری‌ موفق‌تر خواهد بود. 12 بنابراین دولتمردان و سیاستگذاران‌ صنعت توریسم باید به این موضوع دقت‌ کافی داشته و مناطق بالقوه توریستی ایران‌ را با برنامه‌های مدون و با استفاده از نظریه‌های جامعه‌شناسی ارتباطات‌ جمعی به تمامی دنیا نشان دهند و با تهیه‌ برنامه‌ها و ایجاد انگیزه برای گردشگران‌ خارجی آنها را جلب کرده و موجب‌ درآمدزایی کشور و اشتغالزایی شوند. وسایل ارتباطجمعی با توجه به‌ تحقیقات انجام گرفته می‌توانند با تهیه‌ برنامه‌های مدون و هدفمند و با توجه به‌ ارزشها و فرهنگ محیط تأثیر بسیار زیادی بر مخاطب داشته و با استفاده از تکنیک‌های ارتباطی،نگرشها Attiudes ، باورها Beliefs ،رفتار Behavior و ارزشها Valuse مخاطبان را تغییر دهند و آن را در راستای رونق صنعت گردشگری‌ و تعامل فرهنگی گردشگر با محیط توریست‌پذیر قرار دهند."

  • دانلود HTML
  • دانلود PDF

برای مشاهده محتوای مقاله لازم است وارد پایگاه شوید. در صورتی که عضو نیستید از قسمت عضویت اقدام فرمایید.