Skip to main content
فهرست مقالات

مدیریت کیفیت جامع در شرکتهای تعاونی

نویسنده:

(5 صفحه - از 47 تا 51)

کلید واژه های ماشینی : مدیریت کیفیت جامع ،کیفیت جامع در شرکتهای تعاونی ،کارکنان ،مشتری ،جوایز مدیریت کیفیت جامع ،مدیریت کیفی ،برتری عملکرد شرکتهای تعاونی ،ژاپن ،بهبود مستمر ،محصول ،تعریف مدیریت کیفیت جامع ،تولید ،مشارکت کارکنان ،خدمات ،جایزه دمینگ ،فرهنگ مدیریت کیفیت جامع ،بهبود ،سازمان ،فرآیند ،رضایت مشتری ،مشتریان ،کارکنان شرکت ،پیشگامان مدیریت کیفیت جامع ،مشارکت ،جایزه دمینگ ژاپن ،برتری عملکرد ،مشارکت کارکنان شرکت و کار ،اجرای مدیریت کیفیت جامع ،جایزه کیفیت اروپایی ،اصول بینادی مدیریت کیفیت جامع

خلاصه ماشینی:

"11 -مدیریت کیفیت جامع به وسیله‌ مؤسسه استانداردهای بریتانیا(1991) این گونه تعریف شده است:فلسفه‌ مدیریت همه فعالیتهایی را در برمی‌گیرد که از طریق آنها نیازها و انتظارات‌ مشتری و اجتماع و هدفهای سازمان به‌ طور کارا و اثربخش‌تر به وسیله به‌ حداکثر رساندن توانایی بالقوه همه‌ کارکنان در مسیری برای بهبود برآورده‌ می‌شود. در این رابطه،جنبه‌های عمده مدیریت‌ کیفیت جامع را در قالب سه اصل به شرح‌ زیر می‌توان خلاصه کرد: 1-مشتری محوری مشتری در فرهنگ مدیریت کیفیت‌ جامع دارای تعریف جامعی است و در یک زنجیره به هم پیوسته نه تنها در برگیرنده خریداران محصول و خدمات‌ شرکت است،بلکه کلیه بخشهای داخلی‌ شرکت نیز در فرآیندهای تولیدی و خدماتی را شامل می‌گردد. 3 1-خواهش و اهداف 2-سازماندهی و عملکرد آن 3-آموزش و گستردگی آن 4-شیوه جمع‌آوری و نشر اطلاعات و نحوه بکارگیری آن 5-تجزیه و تحلیل 6-استانداردسازی 7-کنترل 8-تضمین کیفیت 9-نتایج 10-برنامه‌های آینده 2-جایزه بالدریج آمریکایی در سال 1987 آمریکا در مقابل جایزه‌ دمینگ جایزه‌ای را به نام مالکوم بالدریج‌ وزیر تجارت وقت این کشور ایجاد و رئیس جمهور آمریکا آن را امضاء کرد این‌ جایزه برای معرفی شرکت‌هایی که به‌ بالاترین سطح کیفیت خود و اجرای‌ مدیریت کیفیت جامع دست یافته‌اند، طراحی شده است‌7. با توجه به مباحث مطرح شده، می‌توان گفت که مدیریت کیفیت جامع‌ رویکردی برای ارتقاء کیفیت و برتری‌ عملکرد شرکتهای تعاونی به شمار می‌آید و در ارتباط با تحقق مدیریت کیفیت‌ جامع در شرکتهای تعاونی،آموزش از اهمیت والایی برخوردار است که در این‌ زمینه،اندیشه‌های پیشگامان مدیریت‌ کیفیت جامع،اصول بنیادین و جوایز TQM می‌توانند مباحث قابل طرح در آموزش کیفیت جامع باشند."

  • دانلود HTML
  • دانلود PDF

برای مشاهده محتوای مقاله لازم است وارد پایگاه شوید. در صورتی که عضو نیستید از قسمت عضویت اقدام فرمایید.