Skip to main content
فهرست مقالات

مدیریت تعارض

نویسنده:

(3 صفحه - از 66 تا 68)

کلید واژه های ماشینی : تعارض، مدیریت تعارض، مدیر، سازمان، سبک، سبک‌های مدیریت تعارض، تعارض سازنده و تعارض مخرب، تعارض سازنده، سبک مدیر، واحدها، اعضاء، سبک هم‌کاری در مدیریت تعارض، سبک زمانی‌که اهداف سازمانی، اثربخشی مدیران هیچ‌کدام مهم‌تر، رفتار، ایجاد تعارض سازمانی، مانع، اعضاء گروه، اثربخشی تعارض کم، دیدگاه، حالت، مدیریت رفتار سازمانی، تعریف، ایجاد تعارض، اثربخشی سازمان، سبک زمانی‌که تعارض، تعارض سازنده و مخرب، تعارض و اثربخشی سازمان، قدرت، مدیریت تعارض نشان‌دهنده بلوغ سازمان

خلاصه ماشینی: "عوامل مؤثر بر ایجاد تعارض‌ سازمانی عوامل بسیاری در تعارض سازمانی‌ نقش دارند که عبارتند از: 1-ارتباط متقابل وظیفه به حد و حدودی که دو واحد سازمان‌ در مساعدت به به یکدیگر،دریافت‌ اطلاعات،موافقت بر سر کارها و دیگر فعالیتهای هماهنگ کننده برای انجام‌ وظایف تکراری به‌طور اثربخشی به هم‌ وابسته‌اند اشاره می‌کند. در مدیریت تعارض اعتقاد بر این است که‌ تعارض منبع باارزشی از انرژی‌های آزاد شده انسانی است که مدیر می‌تواند برای‌ اصلاح جو و محیط سازمان و در جهت‌ رشد کسانی که با آنها کار می‌کند و بالاخره دست یافتن به اهداف سازمان از آن استفاده کند. مدیران می‌بایست سبکهای مشخصی را برای رسیدگی به تعارض بکار برند که در زیر به توضیح آنها می‌پردازیم: 1-سبک بی‌تفاوتی یا اجتنابی: در این سبک مدیر در تعارض نه به‌ نظر افراد و گروهها توجه می‌کند و نه به‌ دنبال نظر خود و سازمانی می‌رود. به عبارت‌ دیگر این سبک زمانی که اهداف سازمانی‌ برای هر دو طرف متعارض به‌طور یکسان‌ مهم باشند و با دارا بودن قدرت مساوی‌ بخواهند اختلاف را از بین ببرند یا زمانی که افراد نیاز دارند تحت فشار به‌ راه‌حل موقتی یا مصلحت‌آمیز برسند اختصاص می‌یابد. این سبک در حالت اضطراری و برای برقراری ضوابطی که مورد علاقه‌ افراد نیست ولی برای سازمان مهم است و همچنین به منظور برخورد با افرادی که‌ از موقعیت خود برخلاف اهداف سازمان‌ سوءاستفاده می‌کنند مورد استفاده قرار می‌گیرد."

  • دانلود HTML
  • دانلود PDF

برای مشاهده محتوای مقاله لازم است وارد پایگاه شوید. در صورتی که عضو نیستید از قسمت عضویت اقدام فرمایید.