Skip to main content
فهرست مقالات

نقش روابط عمومی ها در اجرای طرح تکریم

نویسنده:

کلید واژه های ماشینی : مشتری ،پرسنل ،سازمان ،مشتریان ،کارکنان ،تکریم ،اطلاعات ،مدیران ،مخاطبان ،آموزش ،مراجعه‌کنندگان ،آموزش پرسنل ،تکریم مشتری ،مدیریت ،پاسخگویی ،خدمات ،خواسته‌های ،نظرات ،تکریم ارباب‌رجوع و اصل مشتری‌مداری ،مشتری‌مداری ،ارباب‌رجوع ،فراهم نمودن شرایط مناسب جهت ،وظایف ،ارتباط ،تحقق اصل تکریم ارباب‌رجوع ،اصل ،آموزش پرسنل جهت رفتار مناسب ،جهت برقراری ارتباط مناسب ،ارائه خدمات ،برقراری ارتباط مناسب با ارباب‌رجوع

خلاصه ماشینی:

"بر این اساس عوامل مؤثر در تحقق‌ اصل تکریم ارباب‌رجوع و رعایت شأن و کرامت انسانی،همچنین مشتری‌مداری را با توجه به لایه‌ها و سطوح مختلف سازمانها می‌توان به دو دسته عمده روابط درون‌سازمانی و برون‌سازمانی تقسیم کرد: 1-اقدامات درون‌سازمانی احترام به خواسته‌های مشتری و تحقق‌ نقش روابط عمومی‌ها در اجرای طرح تکریم سعید معادی انتظارات منطقی و جلب رضایتمندی‌ آنان و حفظ شئونات و مقام انسانی ارباب‌ رجوع و رعایت کرامت انسانی مستلزم‌ لحاظ نمودن عوامل و عناصر گوناگونی‌ است که به عنوان دستمایه و پیش‌نیاز می‌بایست در جهت رعایت اصول‌ مشتری‌مداری سرلوحه برنامه‌های‌ مدیریت قرار گیرد و درواقع عدم اجرای‌ برخی از این عوامل و یا وارد شدن خللی‌ به هر کدام از این عناصر ممکن است‌ منجر به آن شود تا سازمان از مسیر اصلی‌ خود باز می‌ماند،در این راستا به لحاظ پیچیدگی خاصی که در روابط انسانی‌ وجود دارد،توجه به‌ عوامل انسانی به‌ عنوان اصلی‌ترین‌ سرمایه در پیشبرد اهداف سازمانی از جهات گوناگون قابل‌ بررسی است،به‌ عبارت دیگر شرط تحقق اهداف و برنامه‌های از پیش‌ تعیین شده و دستیابی به نتایج‌ مطلوب در گرو زمینه‌سازی و بسترسازی مناسب‌ در روابط درون‌ سازمانی است که‌ این مهم به عنوان‌ نخستین گام در جهت ایجاد فضایی‌ مطلوب برای‌ برقراری ارتباط تکریم‌آمیز با مخاطبین و مشتریان‌ محسوب می‌گردد جنبه‌های مختلف‌ آن به شرح ذیل‌ می‌باشد: 1-1-بهره‌گیری‌ از آموزش نیروی‌ انسانی در سازمان: با توجه به‌ تفاوت ذاتی که بین‌ افراد هر سازمان وجود دارد،همراه با مقوله نیاز که در همه ابعاد وجودی انسان‌ ساری و جاری است،لازم است هر کدام‌ از پرسنل به صورت مستمر و مداوم از طریق مستقیم و غیرمستقیم تحت‌ آموزش،انتقال تجارب و یادگیری جهت برقراری ارتباط مؤثر و صحیح با مخاطبان درون برون‌سازمانی قرار گیرند،زیرا به لحاظ ساختار و ماهیت‌ سازمانها،مقوله جذب و حفظ مشتری با هم کاملا متفاوت بوده و هر کدام نیز روشها و اصول خاص خود را می‌طلبند."

  • دانلود HTML
  • دانلود PDF

برای مشاهده محتوای مقاله لازم است وارد پایگاه شوید. در صورتی که عضو نیستید از قسمت عضویت اقدام فرمایید.