Skip to main content
فهرست مقالات

میزان مشارکت زنان در شرکتهای تعاونی روستایی و شناخت عوامل مؤثر بر آن (استان کرمانشاه) (2)

نویسنده:

کلید واژه های ماشینی : زنان ،روستایی ،مشارکت زنان در شرکتهای تعاونی ،شرکت‌های تعاونی روستایی ،مشارکت زنان ،میزان مشارکت زنان در شرکت‌های ،خانوار ،سطح آگاهی زنان عضو ،فعالیت‌های شرکت‌های تعاونی روستایی ،مردان ،شاخص ،شاخص نگرش مردان نسبت ،سطح آگاهی زنان عضو نسیت ،زنان عضو شرکت‌های تعاونی روستایی ،مشارکت زنان در تعاونی‌های روستایی ،مشارکت زنان عضو شرکت‌های تعاونی ،میزان مشارکت زنان عضو ،زنان عضو در تعاونی‌های روستایی ،آگاهی زنان عضو نسبت ،غیر عضو شرکت‌های تعاونی روستایی ،شاخص نگرش زنان روستایی نسبت ،عدم آگاهی زنان عضو نسبت ،شاخص سطح آگاهی زنان عضو ،شاخص آگاهی زنان نسبت ،شاخص آگاهی زنان عضو نسبت ،میزان شاخص آگاهی زنان عضو ،نگرش مردان نسبت ،شاخص سطح آگاهی زنان ،شاخص سطح آگاهی زنان نسبت ،مدیریت امور اقتصادی خانوار

خلاصه ماشینی:

"در این مطالعه تلاش شد تا: اولا سطح آگاهی زنان عضو در تعاونی‌های روستایی نسبت به مفهوم‌ تعاونی،فعالیت‌ها و قوانین حاکم بر آن‌ شناسایی گردد تا مشخص شود،میزان عدم‌ آگاهی آنان مربوط به کدامیک از موارد فوق است و ثالثا:آیا بین میانگین سطح‌ آگاهی زنان عضو ساده و عضو فعال(امور اقتصادی)نسبت به تعاونی روستایی‌ تفاوت معنی‌داری وجود دارد؟نتایج نشان‌ می‌دهد،حدود یک دهم از زنان عضو، تعاونی را تحت عنوان همکاری و همیاری‌ بین افراد و یک نهاد اعتباری تعریف کرده‌اند و مابقی اظهار بی‌اطلاعی‌ نموده‌اند و حدود یک‌ پنجم آنان نمایندگان گروه‌ تعاونی را می‌شناخته‌اند. البته شایان ذکر است که‌ هیچ‌یک از آنان شناختی‌ نسبت به نحوه انتخاب این‌ دسته از افراد نداشته‌اند که‌ این امر می‌تواند ناشی از مکالمات و بحث‌های‌ روزمره بین مردان بوده‌ باشد که موجب شناخت‌ اندک زنان نسبت به‌ نمایندگان گروه تعاونی‌ گردیده است،بطوریکه، شاخص آگاهی زنان نسبت‌ به مفهوم تعاونی و نمایندگان گروه اندک‌ و نحوه انتخاب نمایندگان‌ گروه صفر مطلق می‌باشد. اما شاخص مشارکت مدیریتی زنان در امور اقتصادی خانوار پایین می‌باشد زیرا با مقایسه میزان مشارکت زنان و مردان‌ در شاخص‌های امور اقتصادی خانوار می‌توان دریافت،تمرکز قدرت در اداره‌ امور مزرعه یا دامداری،فروش‌ محصولات زراعی،دامی و باغی و صنایع‌ دستی خانوار برعهده مردان است که این‌ امر متأثر از نگرش منفی مردان نسبت به‌ توانایی و قابلیت‌های زنان خانوار است‌ که موجب شده با وجود اینکه زنان‌ سهم مهمی در تولید محصولات و کالاهای خانگی‌ ایفا می‌نمایند، نتوانند نقشی در فروش آنها داشته‌ باشند."

  • دانلود HTML
  • دانلود PDF

برای مشاهده محتوای مقاله لازم است وارد پایگاه شوید. در صورتی که عضو نیستید از قسمت عضویت اقدام فرمایید.