Skip to main content
فهرست مقالات

تجارت الکترونیکی ابزاری برای ارتقای صادرات در بنگاه های کوچک و متوسط اقتصادی (مقایسه حوزه های آسیای شرقی و امریکای لاتین)

نویسنده:

مترجم:

کلید واژه های ماشینی : صادرات، بنگاه‌های کوچک و متوسط، ارتقای صادرات در بنگاه‌های کوچک، امریکای لاتین، عملکرد صادراتی بنگاه‌های کوچک، سهم صادراتی بنگاه‌های کوچک، اقتصادی، تولید کالاهای صنعتی صادراتی، اقتصاد کشورهای امریکای لاتین، تایوان

خلاصه ماشینی:

"اگرچه جمهوری کره‌ و تایوان در تولید کالاهای صنعتی صادراتی‌ از موفقیت بالایی‌ برخوردار بوده‌اند، اما سیاستهای‌ اقتصادی کره و تایوان از لحاظ نشان دادن نقش‌ بنگاههای‌ کوچک و متوسط در ارتقای سطح‌ صادرات‌ تمایزهایی با هم‌ دارند(ارنست، 2000)از نظر تاریخی،گرایش به‌ سوی صادرات‌ در جمهوری کره،عمدتا توسط بنگاههای اقتصادی‌ بزرگ بوده،در حالی که این‌ کار در تایوان به وسیله‌ بنگاههای کوچک و متوسط انجام شده است. اهمیت نسبی‌ ماشین‌آلات و تجهیزات الکتریکی از یک‌ سو و خودرو و ابزار یدکی آن از سوی‌ دیگر(دو صنعتی که در آنها بنگاههای‌ کوچک و متوسط به عنوان پیمانکاران‌ دست دوم نقش تعیین‌کننده‌ای دارند)در کل تولیدات پایین و ضعیف است: در دامنه 0/3 تا 0/6 درصد در آرژانتین، برزیل و مکزیک(پرس و استامپو، 2000)اگرچه اهمیت بنگاهها در اقتصاد چهار کشور به‌ افزایش است(بنگاههای کوچک و متوسط بیش از 0/90 درصد تأسیسات و بیش از 0/50 درصد مشاغل آنها را در جدول شماره 2-6-مشارکت بنگاههای‌ کوچک و متوسط امریکای لاتین در بخش‌ تولیدات صنعتی:اشتغال و تولید(درصد) مأخذ:ویلسون و جیووانی استامپو،توسعه‌ جهان،سال 28،شماره 9 می‌گیرند)اما مشارکت این کشورها در بازرگانی خارجی کم‌اهمیت است و به‌ کمتر از 0/3 درصد کل صادرات بالغ‌ می‌شود(رک:جدول شماره 2-6) تأثیر آزادسازی تجارت بر بنگاههای‌ امریکای لاتین در کشورهای امریکای لاتین طی دهه‌ 1950 و اوایل دهه 1960 کوچک و متوسط تمام هم خود ار مصروف تولید جایگزینهای داخلی برای‌ کالاهای وارداتی کردند و به کیفیت، کارایی تولید و هزینه‌های آن توجهی‌ ننمودند."

  • دانلود HTML
  • دانلود PDF

برای مشاهده محتوای مقاله لازم است وارد پایگاه شوید. در صورتی که عضو نیستید از قسمت عضویت اقدام فرمایید.