Skip to main content
فهرست مقالات

ویژگیهای نظام آموزشی تعاون

نویسنده:

(4 صفحه - از 18 تا 21)

کلید واژه های ماشینی : تعاونی‌ها ،ویژگیهای نظام آموزشی تعاون ،بزرگسالان ،برنامه‌های آموزشی ،فراگیران ،شغل ،مهارت‌های ،آموزش بزرگسالان ،هدف آموزش بزرگسالان یادگیری ،معلم ،اهداف آموزشی ،آموزش بزرگسالان رویکرد فراگیر ،مشارکت ،اعضاء ،مدرسه ،اجرای برنامه‌های آموزشی ،مجریان ،وظایف ،بزرگسالان رویکرد فراگیر مناسب‌ترین روش ،رویکرد ،رویکردهای مدرسه و معلم مدار ،اجرای برنامه آموزشی به‌وسیله معلم ،اجتماعی ،شاغلان ،رویکرد معلم مدار ،مهارت‌های لازم به اعضاء تعاونی‌ها ،نیازهای آموزشی به‌مقتضای برنامه‌ها ،آموزش وظیفه اصلی فراگیر ،اهداف ،ویژگیهای فراگیران

خلاصه ماشینی:

"شناسایی نیازهای آموزشی‌ (نیاز سنجی) هدف آموزش رسمی تربیت نیروی‌ انسانی برنامه‌های میان مدت و بلند مدت توسعه اقتصادی-اجتماعی‌ کشور می‌باشد نیازهای آموزشی‌ به مقتضای برنامه‌ها و اهداف‌ توسعه‌ای تدوین می‌گردند و معطوف به آینده می‌باشند اما در آموزش غیررسمی‌ (بزرگسالان)هدف اصلی‌ آموزش رفع نیازهای آنی‌ و کسب مهارتهای شغلی‌ فراگیران می‌باشد که به‌ منظور تسلط بر وظایف‌ جاری و فعلی آنها برنامه‌ریزی و اجرا می‌گردد بر این اساس شناخت مشاغل‌ موجود در تعاونی‌ها،تحلیل‌ و شناسایی وظایف شاغلان و تشخیص مهارتهای موردنیاز هر شغل جایگاه ویژه‌ای در نظام آموزش‌ تعاون دارد. آموزش اعضاء تعاونی‌ها سازمان‌های اقتصادی و اجتماعی می‌باشند که براساس نیاز یا هدف مشترک اعضاء شکل می‌گیرند براساس اصول جهانی تعاون،اداره و کنترل تعاونی از طریق نظارت‌ دموکراتیک اعضاء صورت می‌گیرد و مطابق قانون تعاون اعضاء در کلیه امور تعاونی حق نظارت دارند تصمیمات در مجامع عمومی(عالی‌ترین رکن تعاونی) براساس هر عضو یک رأی اتخاذ می‌گردد و ملاک تصمیم‌گیری نظر و رأی اکثریت‌ اعضاء می‌باشد و مانند سایر شرکتهای‌ تجاری تعداد آرا به تعداد سهام و میزان‌ سرمایه بستگی ندارد بطور کلی عضو در تعاونی دارای منزلت و موقعیتی فراتر از سهامدار در شرکتهای تجاری می‌باشد. در این حالت عکس‌العمل و مقاومت‌ فراگیران به صورت غیبت‌های طولانی، ناتمام گذاشتن دوره‌ها و عدم استقبال از برنامه‌های آموزشی ظهور می‌کند در این‌ حالت مجریان مجبور می‌گردند برای‌ تحقق تقویم آموزشی به ابزارهای تهدید و اجبار متوسل گردند و انجام امور اداری‌ تعاونیها را به حضور در دوره‌های‌ آموزشی مشروط نمایند این روش علاوه‌ بر اینکه برخورداری ابزارگونه با تعاونگران است آموزش را نزد فراگیر به‌ امری اجباری و کسل کننده تبدیل‌ می‌نماید."

  • دانلود HTML
  • دانلود PDF

برای مشاهده محتوای مقاله لازم است وارد پایگاه شوید. در صورتی که عضو نیستید از قسمت عضویت اقدام فرمایید.