Skip to main content
فهرست مقالات

اعضا را با تعاونیها آشتی دهیم (2)

نویسنده:

کلید واژه های ماشینی : تعاونی، اعضا، مشارکت، اطلاعات، آموزش، ترویج مشارکت اعضا در تعاونیها، ترویج، مدیران، سرمایه، راهکارهای ترویج مشارکت اعضا، مشارکت اعضا، مشارکت اعضا با ترویج تعاون، برنامه مشارکت مستمر اعضا، برنامه آموزش مستمر اعضا، سهام، روشها و راهکارهای ترویج مشارکت، افزایش مشارکت اعضا با ترویج، تعاونیها آشتی، نظارت، خدمات، حق، اصول، عملکرد، آموزش تعاون، عضو تعاونی، دهیم (، ارتباط، مدیران و کارکنان تعاونی اهمیت، آینده، کالاها و خدمات تعاونی

خلاصه ماشینی: "طرحهای تعاونی-تغییر در روشها، تجهیزات،خدمات و خطمشی‌های کلی‌ تعاونی دورنمای آینده تعاونی،در زمینه‌ تجارت،کشاورزی به‌طور اعم و کالاهای‌ مصرفی به‌طور اخص سرمایه‌گذاری تعاونی-شامل مسائل‌ فروش،پس‌انداز،ضرروزیان،بودجه و برنامه‌های آینده،توسعه کالاها،خدمات‌ جدید،وضعیت سهام و برنامه‌های باز خرید سهام 3-برنامه مشارکت مستمر اعضا مشکل اکثر تعاونیهای درحال‌رشد یا قدیمی فقدان اختیارات اعضا و درنتیجه‌ نیاز به موارد زیر است: فرایند پایداری برای محدود کردن‌ قدرت مدیران تولید مستمر اطلاعات ضروری حفظ روابط قابل انعطاف و بی‌غل‌و غش بین اعضا و مدیران بنابراین رشد و تحول سازمانی باید بر پایه تقویت رابطه بین نیازهای اعضا و جریانها و فعالیتهای تعاونی باشد که این‌ خودبه‌خود محقق نمی‌شود بلکه نیاز به‌ تلاش و پیگیری دارد. در واقع نباید از اهمیت این نکته غافل شد،هرچند خدمات کیفی همواره به تنهایی برای وفادار نمودن‌ اعضا به تعاونی کافی نیست اما با درنظر گرفتن رقابت‌ تنگاتنگی که تعاونیها با آن روبرو هستند،کارهای‌ بیشتری باید انجام شود،تعاونیها باید در ساختن‌ روابط با اعضا به شیوه‌های دیگر،بیشتر صاحب‌نظر و مدعی باشند. در بسیاری موارد می‌توان‌ با استفاده از روشهای زیر سطح سرمایه‌ گذاری اعضا را افزایش داد: دریافت حق عضویت غیرقابل باز پرداخت:این حق عضویتها معمولا اندک هستند اما می‌توان میزان آن را با توجه به موفق بودن عملکرد تعاونی و ارائه خدمات کیفی باارزش افزایش داد. درواقع نباید از اهمیت این نکته غافل شد،هرچند خدمات کیفی همواره به تنهایی برای‌ وفادار نمودن اعضا به تعاونی کافی نیست‌ اما با درنظر گرفتن رقابت تنگاتنگی که‌ تعاونیها با آن روبرو هستند،کارهای‌ بیشتری باید انجام شود،تعاونیها باید در ساختن روابط با اعضا به شیوه‌های دیگر، بیشتر صاحب‌نظر و مدعی باشند."

  • دانلود HTML
  • دانلود PDF

برای مشاهده محتوای مقاله لازم است وارد پایگاه شوید. در صورتی که عضو نیستید از قسمت عضویت اقدام فرمایید.