Skip to main content
فهرست مقالات

آموزش تعاون در مدارس (2)

نویسنده:

مترجم:

کلید واژه های ماشینی : تعاون ،آموزش ،معلمان ،جانسون ،دانش‌آموزان ،مهارت ،تکالیف ،ارزیابی ،آموزش تعاون در مدارس ،یادگیری به شیوه تعاون ،جانسون و هلوبی ،مسؤولیت ،اعضای گروه ،شیوه آموزش هم‌کاری و تعاون ،اتکا متقابل مثبت ،کلاس ،تشویق ،اهداف آموزشی ،دانش‌آموز مهارت کار گروهی ،معلمان هدف اتکا متقابل ،برنامه ،نظارت ،شیوه تعاون و هم‌کاری ،هدف ،اتکا متقابل مثبت تعاون ،شیوه تعاون و هم‌کاری گروهی ،مهارتهای متقابل فردی دانش‌آموزان ،تعیین تکالیف و سازماندهی برنامه‌ها ،اعضای گروه مهارت لازم ،هدف اتکا متقابل مثبت

خلاصه ماشینی:

"از ابزار کمک آموزشی با قابلیت جداسازی‌ مثل«قطعه‌های پازل چوبی»استفاده کنید که هر تکه آن در اختیار یکی از دانش‌آموزان است و برای کامل کردن بهتر است مسابقه‌ای بین گروهی ترتیب دهید تا بین گروهها رقابت ایجاد شود،بعد میزان فراگیری هر گروه را ارزیابی نمایید (جانسون،جانسون و هلوبی 1998) تعیین تکالیف و سازماندهی برنامه‌ها در این مرحله لازم است معلمان طرح‌ مطالب آموزشی را که از قبل درباره آن‌ تصمیم‌گیری نموده‌اند،مطرح نمایند. چطوری می‌توانم کمک کنم تا کارت را بهتر ارائه بدهی؟(جانسون و جانسون،1999) برنامه‌ریزی برای پاسخگویی انفرادی: یکی از اهداف برجسته آموزش و یادگیری به شیوه تعاون این است که تک‌ تک اعضای گروه به‌طور انفرادی نیز توانمند و در جای مناسب خود قرار بگیرند. در برنامه‌ریزی با هدف مسؤولیت‌ پذیری و پاسخگویی انفرادی می‌توانید تعداد اعضای گروه را محدود و کوچک‌ در نظر بگیرید،به هریک از شاگردان‌ آزمونهای جداگانه‌ای بدهید،از آنها به‌ طور انفرادی،بدون انتخاب قبلی،امتحان‌ شفاهی بگیرید،میزان مشارکت هر فرد را به‌طور جداگانه گزارش و ثبت نمایید،از آنها بخواهید هر آنچه را که یاد گرفتند به فرد دیگری آموزش دهند،از دانش‌آموزان بخواهید تجربه خودشان‌ را در حل مسائل به دیگران انتقال دهند (جانسون و جانسون،1999) با مشخص کردن رفتار موردنظر،در آموزش و یادگیری به شیوه تعاون و همکاری گروهی،معلم رفتار مورد انتظار را تعیین میکند مثل تشکیل گروههای‌ کوچک،مهارتهای متقابل فردی‌ دانش‌آموزان برای همکاری مثمر ثمر با یکدیگر."

  • دانلود HTML
  • دانلود PDF

برای مشاهده محتوای مقاله لازم است وارد پایگاه شوید. در صورتی که عضو نیستید از قسمت عضویت اقدام فرمایید.