Skip to main content
فهرست مقالات

تبلیغات و آثار آن در جامعه تبلیغ عبارت است از یک نیاز اجتماعی و این نیاز همان ضرورت ارتباط بین افراد است

نویسنده:

کلید واژه های ماشینی : تبلیغ، تلویزیون، رادیو، آگهی، جامعه تبلیغ عبارت، روزنامه، پیام، وسایل تبلیغاتی، مخاطبین، تصمیم‌گیری جهت انتخاب وسیله تبلیغ

خلاصه ماشینی:

"تصمیم‌گیری جهت انتخاب وسیله‌ تبلیغ به علت آنکه طرح وسیله تبلیغی، شامل ترکیبی از انواع وسایل تبلیغ‌ می‌باشد،در این حالت،مشکلی در پیش‌ خواهد بود،زیرا روزنامه،رادیو،مجله، تلویزیون و سایر وسایل تبلیغاتی هر کدام‌ بجای خود نوعی از وسیله تبلیغ بوده که‌ گوناگونی آنها و مشکل مقایسه،برتری‌ یکی بر دیگری و تصمیم گرفتن در مورد انتخاب وسیله را مشکل می‌نماید. تبلیغ‌کننده‌ در مواقع انتخاب،نوع وسیله انتشار، بایستی به این عامل توجه کند که امکان‌ دارد به علت پیدا شدن محصول مشابهی‌ در بازار قادر باشد نوع آگهی،زمان آگهی، خوانندگان عادت دارند که اکثر مطالب مجلات معتبر را قبول‌ داشته باشند و همیشه آن‌چه را که‌ مجله می‌گوید،قبول کنند. انواع وسایل تبلیغاتی‌ و نقش آنها وسایل تبلیغاتی دارای اشکال متعددی‌ است که در اینجا به چند نمونه اشاره‌ می‌شود: 1-روزنامه:روزنامه یکی از وسایل‌ اساسی تبلیغ محسوب می‌شود،زیرا نقش‌ مهمی در تبلور و ایجاد افکار عمومی‌بازی‌ می‌کند. روزنامه دارای مزایایی است که در اینجا به چند نمونه اشاره می‌شود: الف-انعطاف‌پذیری:روزنامه معمولا برای کسانی که در سطح کلی در یک‌ منطقه تبلیغ می‌کنند،از سایر وسایل، انعطاف‌پذیرتر می‌باشد. 3-پوستر:امروزه پوسترهای تبلیغاتی از نقطه‌نظر جلب انظار بینندگان در بین‌ انواع یاد شده از درجه اهمیت بالایی‌ برخوردارند و به علت تنوع در اندازه و سلیقه مؤسسه‌های تبلیغاتی و همچنین‌ محدود بودن محل نصب آنها به چندین‌ گروه مختلف تقسیم شده‌اند که از جمله‌ می‌توان به مورد زیر اشاره کرد: تابلوهای نمایشی،معمولا این نوع‌ علامات و تابلوها در یک اندازه‌ استاندارد نیستند و بنا به مقتضیات محل‌ و نوع تبیغ و هدف،از آنهااستفاده به‌ عمل می‌آید."

  • دانلود HTML
  • دانلود PDF

برای مشاهده محتوای مقاله لازم است وارد پایگاه شوید. در صورتی که عضو نیستید از قسمت عضویت اقدام فرمایید.