Skip to main content
فهرست مقالات

آموزش های رسمی و غیر رسمی؛ اهداف، روشها، ویژگیها و مخاطبان)

نویسنده:

کلید واژه های ماشینی : آموزش، ویژگیها، بزرگسالان، مخاطبین، آموزشهای رسمی، آموزش مداوم، آموزش بزرگسالان و آموزش مداوم، تعاون، ویژگیهای مخاطبین آموزشهای رسمی، آموزشهای غیررسمی

خلاصه ماشینی:

"با این توصیف اهداف آموزشهای ضمن‌ خدمت از منظر"کرل و کوزمیت‌"به‌ اختصار به شرح ذیل بیان می‌گردد: 1-بهبود عملکرد 2-ترفیع شغل 3-به روز کردن اطلاعات 4-حل مسائل 5-آماده‌سازی برای ترفیع 6-آشناسازی با اهداف جدید سازمانی‌ 2-آموزش فنی و حرفه‌ای کارآموزی را ارائه فنون و مهارتهای‌ موردنیاز به کارآموزان برای انجام شغل‌ با حرفه‌ای معین تعریف نموده‌اند منظور از کارآموزی مجهز ساختن‌ کارآموزان با روشها،مهارتها،و فنون مورد نیاز حرفه‌های گوناگون است اهداف آموزشهای فنی و حرفه‌ای 1-مجهز کردن بزرگسالان به مهارتهای‌ لازم جهت امرار معاش 2-فراهم کردن نیروی انسانی لازم‌ جهت پیشبرد اهداف اقتصادی و صنعتی‌ کشور 3-تحقق مساوات اجتماعی و تساوی‌ حقوقی،که تحقق این اهداف منوط به‌ تحقق دو هدف قبلی است 4-تربیت کارکنانی که بتوانند خود را با شرایط متغیر صنعتی و استخدامی‌ جامعه منطبق نمایند نتیجه گیری در این مقاله به تبیین آموزشهای رسمی‌ و آموزشهای غیررسمی پرداختیم و اهداف،روشها،ویژگیها و مخاطبین‌ هریک ازاین‌روشهای آموزشی را تشریح‌ نمودیم آنگاه با تأکید بر این واقعیت که‌ فراگیران در بخش آموزش تعاون، بزرگسالانی می‌باشند که هرکدام‌ مسؤولیتهای گوناگونی در شرکتهای تعاونی‌ از جمله مدیریت‌عامل،بازرسی و عضویت در هیأت‌مدیره را به عهده دارند بدین جهت ضرورت دارد که در مباحث‌ آموزشهای غیررسمی خصوصا ویژگیهای‌ روانی و اجتماعی بزرگسالان و تفاوتهایی‌ که این گروه سنی با قشر جوانان دارند، تعمق بیشتری صورت گیرد."

  • دانلود HTML
  • دانلود PDF

برای مشاهده محتوای مقاله لازم است وارد پایگاه شوید. در صورتی که عضو نیستید از قسمت عضویت اقدام فرمایید.