Skip to main content
فهرست مقالات

شرکتهای تعاونی در عرصه تجارت بین الملل

نویسنده:

کلید واژه های ماشینی : تعاونی ،صادرات ،بازارهای ،شرکتهای تعاونی ،محصولات ،شرکت‌تعاونی ،بازارهای بین‌المللی ،تجاری ،تولید ،فعالیت ،پیش‌بینی میزان سهم محصولات شرکت‌تعاونی ،تعاونی بازاریابی به‌منظور بازاریابی محصولات ،کشور میزبان ،بازاریابی ،فعالیت شرکت‌تعاونی در بازارهای بین‌المللی ،شرکتهای تعاونی در عرصه تجارت ،سطح بین‌المللی ،ورود ،روش صادرات ،فعالیت در سطح بین‌المللی ،قرارداد ،بازاریابی محصولات در سطح بین‌المللی ،هزینه ،بازاریابی محصولات در بازارهای خارجی ،فعالیت تعاونی در بازارهای بین‌المللی ،ورود به بازارهای بین‌المللی ،ریسک ،شرکت خارجی مسؤلیت تولید محصولات ،بازاریابی محصولات ،ورود به بازارهای خارجی

خلاصه ماشینی:

"به‌ طور کلی هر یک را عوامل زیر ممکن‌ است دامنه فعالیت شرکتها را در عرصه‌ بین‌المللی گسترش دهد: 1-دستیابی به بازارهای جدید 2-دستیابی به مواد اولیه و نیروی کار ارزانتر 3-افزایش سودآوری 4-دستیابی به ارز خارجی شرکتهای تعاونی قبل از ورود به‌ بازارهای خارجی باید قابلیتها و تواناییهای خود را برای حضور و فعالیت‌ در بازارهای بین‌المللی مورد ارزیابی قرار داده و به پرسشهای متعدد ذیل پاسخ‌ گویند: -آیا شرکت تعاونی قادر است در مورد توجیهات و رفتار خرید مصرف‌کنندگان دیگر کشورها اطلاعات‌ کامل را کسب نماید؟ -آیا شرکت در بازار رقابتی می‌تواند محصولاتی با کیفیت و قیمت مناسب‌ عرضه نماید؟ -آیا شرکت تعاونی قادر است خود را با فرهنگ تجاری کشور میزبان تطبیق‌ دهد و با سایر شرکتهای خارجی که در همان بازار فعالیت می‌کنند سازگاری‌ مؤثری ذاشته باشد؟ -آیا شرکت تعاونی تاثیر مقررات و قوانین دولتی،ثبات سیاسی،تعرفه‌های‌ تجاری و گمرکی کشور میزبان را دقیقا مورد ارزیابی قرار داده‌اند؟ -آیا فعالیت در سطح بین‌المللی‌ رسالت اصلی شرکت تعاونی یعنی تامین‌ نیاز اعضا را که درواقع مشتریان تعاونی‌ می‌باشند را تضمین می‌نماید؟ بسیاری از شرکتها به دلیل وجود مسائل و مشکلاتی نظیر موارد فوق الذکر از ورود به بازارهای خارجی صرف‌نظر می‌کنند و یا در مورد نحوه ورود خود به‌ بازارهیا خارجی تعدیلاتی را صورت‌ می‌دهند."

  • دانلود HTML
  • دانلود PDF

برای مشاهده محتوای مقاله لازم است وارد پایگاه شوید. در صورتی که عضو نیستید از قسمت عضویت اقدام فرمایید.