Skip to main content
فهرست مقالات

شرکتهای تعاونی در عرصه تجارت بین الملل

نویسنده:

کلید واژه های ماشینی : تعاونی، صادرات، شرکتهای تعاونی، شرکت‌تعاونی، بازارهای بین‌المللی، تجاری، تولید، فعالیت، پیش‌بینی میزان سهم محصولات شرکت‌تعاونی، تعاونی بازاریابی به‌منظور بازاریابی محصولات

خلاصه ماشینی:

"به‌ طور کلی هر یک را عوامل زیر ممکن‌ است دامنه فعالیت شرکتها را در عرصه‌ بین‌المللی گسترش دهد: 1-دستیابی به بازارهای جدید 2-دستیابی به مواد اولیه و نیروی کار ارزانتر 3-افزایش سودآوری 4-دستیابی به ارز خارجی شرکتهای تعاونی قبل از ورود به‌ بازارهای خارجی باید قابلیتها و تواناییهای خود را برای حضور و فعالیت‌ در بازارهای بین‌المللی مورد ارزیابی قرار داده و به پرسشهای متعدد ذیل پاسخ‌ گویند: -آیا شرکت تعاونی قادر است در مورد توجیهات و رفتار خرید مصرف‌کنندگان دیگر کشورها اطلاعات‌ کامل را کسب نماید؟ -آیا شرکت در بازار رقابتی می‌تواند محصولاتی با کیفیت و قیمت مناسب‌ عرضه نماید؟ -آیا شرکت تعاونی قادر است خود را با فرهنگ تجاری کشور میزبان تطبیق‌ دهد و با سایر شرکتهای خارجی که در همان بازار فعالیت می‌کنند سازگاری‌ مؤثری ذاشته باشد؟ -آیا شرکت تعاونی تاثیر مقررات و قوانین دولتی،ثبات سیاسی،تعرفه‌های‌ تجاری و گمرکی کشور میزبان را دقیقا مورد ارزیابی قرار داده‌اند؟ -آیا فعالیت در سطح بین‌المللی‌ رسالت اصلی شرکت تعاونی یعنی تامین‌ نیاز اعضا را که درواقع مشتریان تعاونی‌ می‌باشند را تضمین می‌نماید؟ بسیاری از شرکتها به دلیل وجود مسائل و مشکلاتی نظیر موارد فوق الذکر از ورود به بازارهای خارجی صرف‌نظر می‌کنند و یا در مورد نحوه ورود خود به‌ بازارهیا خارجی تعدیلاتی را صورت‌ می‌دهند."

  • دانلود HTML
  • دانلود PDF

برای مشاهده محتوای مقاله لازم است وارد پایگاه شوید. در صورتی که عضو نیستید از قسمت عضویت اقدام فرمایید.