Skip to main content
فهرست مقالات

جهانی سازی و تحولات بازار (2)

نویسنده:

کلید واژه های ماشینی : اطلاعات، تجارت الکترونیکی، ارتباطات، بازارهای، اینترنت، جهانی‌سازی و تحولات بازار، تعاونیها، سازمان، اقتصادی، IT، بازرگانی، سازمان تجارت جهانی، تولید، فن‌آوری اطلاعات، شبکه، فروشنده، توسعه فن‌آوریهای اطلاعاتی، توسعه، مبادلات، جهانی شدن، رسانه‌ای، فن‌آوری، ابزار، توسعه تجارت الکترونیکی، فرآیند، فن‌آوریهای اطلاعاتی و توسعه، فرآیند فن‌آوری اطلاعات، اطلاعات بازار جهانی، عصر اطلاعات، اطلاعات و ارتباطات

خلاصه ماشینی: "پس‌ راه حل چیست؟بی‌گمان در اولین اقدام‌ باید شرکتها را که آسیب‌پذیرتر نیز می‌باشند به IT مجهز کرد برای دریافت‌ روشن‌تر مطلب در این بخش بحث IT را گسترش م دهیم: همانطوری که اشاره شد جهانی‌شدن‌ کسب‌وکار،شبکه‌ای‌شدن سازمانها، حذف مرزهای ملی در کسب‌وکار،تغییر قواعد بازی و مجازی شدن فرآیند کسب‌ و کار،تحول بنیادی در شیوه انجام کار(از نظر مفهوم کار،زمان و مکان یعنی ادامه‌ کار در تمام ساعات روز،هفته و سال،به‌ صورت سه شیفت به هم پیوسته در سه‌ قاره مختلف دنیا و بر روی یک مورد) انعطاف‌پذیری فزاینده،عدم قطعیت رو به‌ ازدیاد،سرعت بالای تعامل دوسویه،بالا رفتن شتاب تغییر و مفهوم سال اینترنتی و بالاخره افزایش سهم اطلاعات و دانایی در ارزش تولید اقتصادی نسبت به سایر عناصر تولید را می‌توان پارادایم عصر اطلاعات خواند و مزایای استفاده از IT (فناوری اطلاعات)را در بخش تعاون به‌ شرح زیر برشمرد: 1-ایجاد بستر مناسب برای تبادل‌ ارتباطات درون و برون سازمانی از طریق‌ اینترنت و اکسترانت 2-دسترسی لحظه‌ای به اطلاعات بازار جهانی،رقبا،تامین‌کنندگان و اطلاعات کل‌ زنجیره تولید ارزی در بخش تعاون 3-امکان تصمیم‌گیری توزیع‌شده‌ جغرافیایی ولی همزمان استفاده از Web به مثابه زیر ساخت اطلاعاتی Information 5-بالا رفتن چالاکی سازمان و افزایش‌ سرعت،دقت و کیفیت سیستمهای‌ سازمانی 6-کاهش هزینه‌های مستقیم، غیرمستقیم،پنهان،مبادلاتی و معاملاتی‌ ( cost Transaction ) 7-کم کردن زمان اجرای پروژه‌ تعاونیهای تولید 8-کاهش هزینه‌های کل دوره حیات‌ پروژه‌های تولید در تعاونیها 9-امکان کار تیمی به صورت جدا از هم ولی باهم توسط نرم‌افزارهای کار تیمی( Groupware )10-حضور مجازی از راه دور با توانایی تعامل دو سویه به جای حضور فیزیکی چهره به‌ چهره 11-پیاده کردن سیستم مدیریت در تعاونی‌های مصرف،تولید،مسکن،اعتبار، خدمات متبنی بر اطلاعات و با استفاده از اینترانت،اسکترانت و وب سایت 12-در دسترس بودن تمامی افراد و تیم دست‌اندرکار تعاونیها با دارا بودن‌ نشانی عصر اطلاعات E-mail به جای‌ نشانی فیزیکی 13-تشکیل پایگاه اطلاعاتی تعاونیها و شعبات آنها براساس اطلاعات منابع، رویه‌ها،دستورالعمل‌ها،متدها،کدها و استانداردها و سایر رخدادها ( Translation ) داشتن داشبرد و کابین خلبانی‌ برای سازمانهای تعاونی جهت‌ مانیتورینگ و پایش بنابر آنچه مذکور افتاد IT همواره‌ آخرین نسخه ویرایش شده هر رخداد را در یک محل قرار می‌دهد و همه شرکتها با اتصال به آن محل می‌توانند نسخه‌ای‌ برای خود تهیه کنند و مورد استفاده قرار دهند که این اقدام با محیط اینترانت‌ بسیار ساده انجام می‌شود."

  • دانلود HTML
  • دانلود PDF

برای مشاهده محتوای مقاله لازم است وارد پایگاه شوید. در صورتی که عضو نیستید از قسمت عضویت اقدام فرمایید.