Skip to main content
فهرست مقالات

برنامه ریزی برای فعالیتهای ترویجی

نویسنده:

کلید واژه های ماشینی : ترویجی ،تعاونیها ،برنامه‌ریزی فعالیتهای ترویجی اصول برنامه‌ریزی ،فعالیتهای ترویجی ،بخش تعاون ،تدوین ،برنامه‌های ترویجی ،تدوین اهداف برنامه‌های ترویجی ،فعالیتهای ترویجی در بخش تعاون ،برنامه‌های ترویجی بخش تعاون برنامه‌هایی ،فعالیتهای ترویجی بخش تعاون ،اجرای برنامه‌های ترویجی ،برنامه‌ریزی ،مخاطبان ،برنامه‌ریزی فعالیتهای ترویجی ،اصول برنامه‌ریزی فعالیتهای ترویجی ،تدوین برنامه در فعالیتهای ترویجی ،شناسایی ،برنامه‌های ترویجی در بخش تعاون ،بررسی مفهوم برنامه‌ریزی فعالیتهای ترویجی ،مفهوم برنامه‌ریزی فعالیتهای ترویجی اصول ،اهداف ،تدوین برنامه‌های ترویجی ،اجرا ،اجرای برنامه‌های ترویجی تعاونی‌ها ،اجتماعی ،مشارکت ،برنامه‌ریزی ترویجی ،مروج ،فرآیند برنامه‌ریزی ترویجی

خلاصه ماشینی:

"برنامه‌ریزی ترویجی برنامه‌ریزی ترویجی عبارت است از تشخیص مسائل و نیازها،بررسی امکانات‌ و محدودیتها،تعیین هدفهای مناسب، برنامه‌ریزی برای‌ فعالیتهای ترویجی حسین جمشیدی تنظیم فعالیتها و برنامه‌ها برای رسیدن به‌ این هدفها،درواقع آنچه که در برنامه‌ریزی ترویجی انجام می‌شود،این‌ است که برنامه‌ریزی به بررسی مخاطبین‌ خود می‌پردازد و مسائل و مشکلات آنها را شناسایی می‌کند و نیازمندیهای‌ آموزشی آنها را مشخص می‌نماید و با توجه به امکاناتی که در اختیار دارد، هدفهای منطقی و قابل‌دسترسی را تدوین‌ می‌کند. تجزیه و تحلیل فرآیند تهیه‌ برنامه‌های ترویجی در بخش تعاون براساس تعریفی که از برنامه‌ریزی‌ فعالیتهای ترویجی ارائه شد،برنامه‌ریزی‌ فعالیتهای ترویجی طی مراحل زیر به‌ انجام می‌رسد: *تشخیص نیازها و مسائل و مشکلات *بررسی امکانات و محدودیتها *تعیین هدفهای مناسب‌ *تنظیم فعالیتها و برنامه‌ها جهت رسیدن به هدفها *در ادامه این فرآیند برای تهیه‌ برنامه‌های ترویجی تعاونیها مورد بررسی‌ قرار می‌گیرد. اما به‌ لحاظ هزینه بالا و زمان‌بر بودن این‌ پروژه‌ها می‌توان با مشارکت و همفکری‌ متخصصان و کارشناسان هرنوع تعاونی، مدیران و کارکنان تعاونیها و کارشناسان‌ ترویج مسائل و مشکلات این تعاونیها شناسایی گردد(این شیوه بررسی در بخش‌ پیش تحت عنوان برنامه حقیقت‌یافته یا واقع‌گرایانه مورد تأکید قرار گرفته بود) بنابراین در قدم اول با بخش‌بندی انواع‌ تعاونیها به گروههای اصلی و فرعی و بررسی دقیق هرکدام با مشارکت‌ متخصصان و کارشناسان و خود تعاونیها نیازها و مشکلات آنها شناسایی و مشخص می‌گردد. در عین حال مروج‌ تعاون می‌باید با توجه به بخش‌بندی‌ گروههای مختلف تعاونی،شناسایی‌ مشکلات و نیازهای هرگروه با همکاری‌ کارشناسان و متخصصین مرتبط و خود تعاونیها در جهت رفع مشکلات و ارتقاء کیفی تعاونیها اهداف مناسبی را برای هر نوع برنامه تدوین نماید و با اجرای‌ برنامه‌های ترویجی مناسب به این اهداف‌ دست یابد."

  • دانلود HTML
  • دانلود PDF

برای مشاهده محتوای مقاله لازم است وارد پایگاه شوید. در صورتی که عضو نیستید از قسمت عضویت اقدام فرمایید.