Skip to main content
فهرست مقالات

فردگرایی و اصلاحات در بنگاه های اقتصادی (شکستن حصارها از طریق توجه به کارکنان و مشتریان)

نویسنده:

(5 صفحه - از 18 تا 22)

کلید واژه های ماشینی : فردگرایی، اطلاعات، اقتصادی، اصلاحات، ارتباطات، اصلاحات در بنگاه‌های اقتصادی، کشورهای در حال توسعه، فردگرایی و اصلاحات، انقلاب، سازمانی

خلاصه ماشینی:

"باوجود این،انتظار معقول این است که پس از نیم‌قرن‌ توسعه و رشد دانشگاه‌ها در کشورهای در حال توسعه،شاهد بهبود شرایط نیروی کار ماهر در سازمان‌ها باشیم،اما در عمل‌ به دلایل اجتماعی-سیاسی این تحول روی نداده است و شاهد روند روبه رشد مهاجرت سرمایه‌های انسانی هستیم. لذا شکاف سطح سرمایه‌گذاری و دستمزد از یکسو،و فرهنگ سازمانی از سوی دیگر،باعث شده است که الگوهای‌ به کارگیری سرمایه انسانی در کشورهای در حال توسعه به‌طور جدی در معرض نقد قرار گیرند و فردگرایی را با یک مانع جدی‌ روبرو نمایند. برخی از سازمان‌ها نیز که به این نقطه ضعف پی می‌برند، تلاش می‌کنند تا محیط جغرافیایی فعالیت خود را تغییر دهند و برای تلاش‌های اقتصادی خود محیط مناسبی را در دهکده‌ جهانی انتخاب کنند اما نقطه بحرانی آن است که مقررات و قوانین به صورتی دارد صحنه شده و مانع انتخاب برتر می‌شوند. البته این گفتمان زمان‌بر است،اما نمی‌توان به سادگی‌ نتیجه گرفت که اطلاعات غیر منسجم در مقابل اطلاعات‌ (به تصویر صفحه مراجعه شود) موسساتی که با ورشکستگی‌ روبرو می‌شوند،غالبا رابطه‌ خوبی با شنیدن و ارتباط برقرار کردن ندارند و نمی‌توانند ارزش‌های‌ مصرف کنندگان و مشتریان‌ خود را شناسایی کنند. در این‌ شرایط،ارزش‌های سازمانی نقطه قوتی برای غول‌های‌ اقتصادی هستند و فردگرایی مورد توجه مدیران بنگاه‌های‌ اقتصادی قرار گرفته و از دو جهت در سیاست‌های مدیریت‌ اقتصادی تاثیرگذار عمل نموده:اول آن‌که،انگیزه‌های کارکنان‌ را تقویت کنند؛دوم،به دیدگاه‌های مصرف‌کننده گوش فرادهند و با مشتری ارتباط برقرار نمایند."

  • دانلود HTML
  • دانلود PDF

برای مشاهده محتوای مقاله لازم است وارد پایگاه شوید. در صورتی که عضو نیستید از قسمت عضویت اقدام فرمایید.