Skip to main content
فهرست مقالات

مشتری مداری و راهکارهای کسب رضایت مشتریان

نویسنده:

(5 صفحه - از 23 تا 27)

کلید واژه های ماشینی : مشتری ،مشتریان ،رضایت مشتری ،کارکنان ،راهکارهای کسب رضایت مشتریان ،مشتری مداری ،سازمان ،خدمات ،ارایه ،محصول ،مدیریت ،کارمند ،شکایات ،ارایه خدمات ،کار ،کیفیت ،شکایت مشتری ،آموزش ،نارضایتی ،انتظارات مشتری ،مشتریان بخش دولتی ،بازار ،کیفیت محصول ،قیمت ،پول ،بانک ،انتظارات مشتریان ،ارزش ،ارایه خدمات به مشتریان ،رفتار

خلاصه ماشینی:

"مشتری مداری‌ و راهکارهای کسب رضایت مشتریان اعظم یامینی-کارشناس مدیریت بازرگانی در کتابی از یک جامعه‌شناس خواندم که همه روابط انسان‌ها به گونه‌ای‌"معامله‌"می‌باشد و شما نمی‌توانید رابطه‌ای‌ را بیابید که از قاعده معامله بودن مستثنا باشد،حتی در اعمال‌ معنوی نیز چنین است حال به توجه به این‌که ما همواره در حال داد و ستد و معامله‌ با دیگران هستیم،نباشد فراموش کنیم که در برخی ساعات و لحظات ما عرضه کننده محصول یا ارایه‌کننده خدمت هستیم و در ازای آن در بسیاری از مواقع هم ما پذیرنده و یا تقاضا کننده‌ خدمات یا محصولات دیگران می‌باشیم و یا به عبارت دیگر،در خیلی از لحظه‌های این معاملات ما مشتری هستیم،یک‌ مشتری با انتظارات و توقعات خاص. (به تصویر صفحه مراجعه شود) یکی از علل نارضایتی مردم‌ کشورمان از سازمان‌های‌ خدماتی،این است که‌ اینگونه سازمان‌ها توقعاتی‌ را ایجاد می‌کنند که قادر به‌ ارایه مطلوب و به موقع آنها نیستند. به دو طریق می‌توان خدماتی بیش از مشتریان را ارایه داد:راه اول،سخت کار کردن،بیشتر پول خرج کردن و انجام دادن کارهای اضافی است؛راه دوم هم این است که‌ انتظارات مشتریان به دقت کنترل شود،چون نباید انتظاراتی را در مشتریان ایجاد کنید و سپس خدماتی را ارایه دهید که تا حدی نامطلوب است،بلکه باید قول‌ها و ضمانت‌هایتان به‌ موقعیت شما کمک کند. 6-ایجاد تعهد به ارایه خدمت در تمام سطوح سازمان: نباید فقط مدیر عامل شرکت متعهد به ارایه خدمات خوب به‌ مشتریان باشد،یا فقط کارمندان متعهدبه این امر شوند،بلکه‌ باید همه افراد سازمان در این کار مشارکت داشته باشند."

  • دانلود HTML
  • دانلود PDF

برای مشاهده محتوای مقاله لازم است وارد پایگاه شوید. در صورتی که عضو نیستید از قسمت عضویت اقدام فرمایید.