Skip to main content
فهرست مقالات

مدل ها و معیارهای سنجش رضایتمندی مشتریان

نویسنده:

(6 صفحه - از 29 تا 34)

کلید واژه های ماشینی : معیارهای سنجش رضایت‌مندی مشتریان ،مشتری ،مشتریان ،رضایت‌مندی مشتری ،رضایت ،رضایت‌مندی مشتریان ،مدل ،سنجش رضایت ،معیارهای ،کیفیت خدمات ،خدمات ،مدل ها و معیارهای سنجش ،رضایت‌مندی مشتریان و کیفیت خدمات ،مدل‌ها و معیارهای سنجش رضایت‌مندی ،سروکوال و اندازه‌گیری انتظارات مشتریان ،مدل سروکوال و اندازه‌گیری انتظارات ،ارایه خدمات ،کارمندان ،معیارهای مدل سروکوال و اندازه‌گیری ،معیارهای مدل سروکوال ،کیفیت خدمات و رضایت‌مندی مشتریان ،انتظارات ،فرایند سنجش رضایت‌مندی مشتریان ،کیفیت خدمات بانک ،سنجش رضایت‌مندی مشتریان از کیفیت ،گزینه‌ای ،سنجش کیفیت خدمات ،رعایت اخلاق ،سنجش کیفیت خدمات به مشتریان ،کیفیت خدمات بانکداری

خلاصه ماشینی:

"با مروری بر نقطه‌نظرات محققان در مورد تعریف‌ "رضایتمندی مشتریان‌"ملاحظه می‌شود که در همه تعاریف سه‌ نمودار شماره یک‌ فرایند ارزیابی یا سنجش رضایتمندی مشتریان از کیفیت‌ (به تصویر صفحه مراجعه شود) عامل اصلی وجود دارند و مجموعه این عوامل می‌توانند مبنای‌ یک تعریف جامع از"رضایتمندی‌"را به دست دهند. ب)مدل شکاف‌16کیفیت خدمات-سروکوال‌17:در سال 1980 نگرانی نسبت به رضایتمندی مشتریان و کیفیت‌ خدمات،موضوع مهمی بود که صنعت و دانشگاه‌ها را بر آن داشت‌ تا روی این مساله بیشتر تحقیق نمایند و از این میان،سه‌ (به تصویر صفحه مراجعه شود) استقرار نظام سنجش‌ رضایت مشتریان،بانک‌ها را قادر می‌سازد تا اثرات‌ اقدامات به عمل آمده برای‌ جلب رضایت مشتریان را به‌ صورت کمی اندازه‌گیری‌ کنند و بازخورد صحیحی از این اقدامات داشته باشند. معیارهای مدل سروکوال و اندازه‌گیری انتظارات‌ مشتریان(محاسبه (E : سوالاتی که در این قسمت طراحی‌ می‌شوند،برای سنجش انتظارات مشتریان می‌باشند،لذا از هر مشتری خواسته می‌شود تا به سوالاتی که در این قسمت طراحی‌ شده،پاسخ دهد،ولی طریقه پاسخگویی به این شکل می‌باشد که مشتری یا فردپاسخ‌دهنده باید سوال موردنظر را به دقت‌ خوانده و از بین هفت گزینه و یا پنج گزینه(به ترتیب برای‌ جدول شماره یک‌ مقایسه معیارهای مدل سروکوال با 10 اصل سنجش کیفیت خدمات‌ (به تصویر صفحه مراجعه شود) سوالات پنج گزینه‌ای شامل:بسیار خوب،خوب،متوسط،ضعیف‌ و بسیار ضعیف و برای سوالات هفت گزینه‌ای به ترتیب شامل: بسیار خوب،خوب،نسبتا خوب،متوسط،نسبتا ضعیف،ضعیف و بسیار ضعیف)گزینه موردنظر را انتخاب نماید،به این صورت که‌ اگر پاسخ‌دهنده با مطلب ارایه شده در سوال کاملا موافق یا کاملا مخالف می‌باشد،باید گزینه‌های یک یا هفت در سوالات‌ هفت گزینه‌ای و گزینه‌های یک و یا پنج را در سوالات‌ پنج گزینه‌ای انتخاب نماید."

  • دانلود HTML
  • دانلود PDF

برای مشاهده محتوای مقاله لازم است وارد پایگاه شوید. در صورتی که عضو نیستید از قسمت عضویت اقدام فرمایید.