خلاصه ماشینی:
"(به تصویر صفحه مراجعه شود) اگر چه اصول مدیریت ریسک بانکداری سنتی قابلیت کاربرد در فعالیتهای بانکداری الکترونیک را دارد،ولی خصوصیات پیچیده مبادلات اینترنتی ایجاب میکند که این کاربردها متناسب با بسیاری از فعالیتهای بانکداری On-Line و چالشهای مربوط به مدیریت ریسک آنها طراحی شوند.
برای تسهیل این امور، کمیته از گروه بانکداری الکترونیک تقاضا کرد تا اصول کلیدی مدیریت ریسک را شناسایی کند،اصولی که میتواند به بانکها برای گسترش سیاستهای نظارتی موجود آنها و فرایندهای لازم برای پوشش فعالیتهای بانکداری الکترونیک و به نوبه خود تحویل ایمن و بدون نقص تولیدات و خدمات بانکداری کمک کند.
اختلافات فوق،نشان از این واقعیت دارند که قصد آن بوده است تا اصول مدیریت ریسک ارایه شده در این گزارش از قابلیت انعطاف کافی برای اجرا به وسیله تمام نهادهای مربوط، در همه مراجع قضایی،برخوردار باشد و ناظران ملی نیز مادیت ریسکهای مرتبط با فعالیتهای بانکداری الکترونیک را در یک بانک خاص مورد ارزیابی قرار میدهند تا دریابند که آیا به اندازه کافی اصول مدیریت ریسک مربوط به بانکداری الکترونیک در چارچوب مدیریت ریسک رعایت شدهاست یا خیر؟ چالشهای مدیریت ریسک گروه بانکداری الکترونیک کمیته بال در مورد شماری از چالشهای مدیریت ریسک معتقد است که سرعت تغییرات مربوط به ابداعات تکنولوژیت در ارایه خدمات به مشتری در بانکداری الکترونیک غیر مترقبه است و از لحاظ تاریخی نیز کاربردهای جدید بانکداری در مدت زمان نسبتا طولانیتر و پس از آزمایشهای عمیق به مورد اجرا گذاشته شده است،اما امروز، بانکها تحت فشار رقابتی برای ارایه کاربردهای تجاری جدید در چارچوب مدت زمانی بسیار فشرده قرار دارند،مدت زمانی که اغلب از ایده تا تولید،چند ماه بیشتر به طول نمیانجامد."