Skip to main content
فهرست مقالات

آسیب شناسی شغل تحویلداری از ابعاد ساختاری و رفتاری (مطالعه موردی بانک رفاه)

نویسنده:

(11 صفحه - از 21 تا 31)

کلید واژه های ماشینی : تحویلداری، شغل، شغل تحویلداری، کارکنان، بانک، مشتری، آسیب‌شناسی شغل تحویلداری، پول، مدیران، مشتریان

خلاصه ماشینی: "در مصاحبه‌ نیز سوالات زیر مطرح شده است: 1-آیا شما به شغل تحویلداری علاقمند هستید و از آن رضایت‌ دارید؟در هر صورت(پاسخ مثبت یا منفی)دلایل آن را بنویسید؟ 2-دیدگاه کارکنان و مشتریان نسبت به شغل تحویلداری‌ چگونه است؟ 3-مسایل و مشکلات شغل تحویلداری از نظر شما چه‌ چیزهایی هستند؟ 4-به نظر شما،از میان مشکلات مطرح شده،مهمترین‌ مشکل کدام است؟ 5-معمولا چه نوع اشتباهاتی در این شغل روی می‌دهد؟ 6-چگونه به این اشتباهات پی برده می‌شود؟ 7-چگونه از وقوع اشتباهات جلوگیری می‌شود؟ 8-مسوولیت فرد در قبال اشتباهات چه خواهد بود؟ 9-چه راه حلی برای مشکلات فوق در مدنظر دارید؟ 10-به نظر شما چه ابزارهای انگیزشی جهت جذاب‌ نمودن شغل تحویلداری باید فراهم شود؟ همچنین،جهت شناخت بیشتر شغل،پرسشنامه‌ای در قالب 13 سوال تدوین و توزیع گردید. بایستی کلیه افراد سازمان این واقعیت را بپذیرند که‌ مهمترین شغل در بانک،شغل تحویلداری است و با توجه به‌ اهمیت آن،طبعا انتقادات و پیشنهادهای وارده به این قسمت‌ مخصوصا با توجه به ارتباط مستقیم با مشتریان،می‌تواند در بهبود خدمات به مشتریان بسیار تأثیر گذار باشد و به رشد و موفقیت سازمان کمک شایان توجهی بنماید؛ثانیا،از آنجایی که‌ حجم کار قسمت صندوق زیاد است،لذا تحویلدار فرصت کافی‌ برای مراجعه به رییس ندارد و یا به عبارتی،وقت انتقال‌ ایده‌های شکل گرفته در مدل ذهنی خود را ندارد،اما مدیریت‌ شعبه می‌تواند ضمن قدم زدن در شعبه،(البته نه به صورتی که‌ تحویلدار از حضور وی احساس استرس نماید)و یا در فرصت‌های خلوت شعبه،ضمن صحبت با تحویلدار،از دیدگاه‌ها و نظریات وی مطلع شود. متاسفانه نه تنها در بانک رفاه، بلکه در سیستم بانکی کشور نیز در زمینه طبقه‌بندی مشاغل‌ کاری صورت نگرفته است به کار گماری افراد در پست‌ها بر اساس آیین نامه‌ها و بخش نامه‌های سال‌های قبل صورت‌ می‌گیرد و بخشنامه‌های موردنظر تا به حال مورد بازنگری قرار (به تصویر صفحه مراجعه شود) با توجه به‌ جدید الاستخدام بودن‌ تحویلداران،بیشتر مدیران‌ به انتقادات و پیشنهادهای‌ آنان اعتنایی نمی‌کنند."

  • دانلود HTML
  • دانلود PDF

برای مشاهده محتوای مقاله لازم است وارد پایگاه شوید. در صورتی که عضو نیستید از قسمت عضویت اقدام فرمایید.