Skip to main content
فهرست مقالات

تازه های بانکداری

گزارشگر:

(4 صفحه - از 38 تا 41)

خلاصه ماشینی:

"بنا به آمار منتشر شده توسط شرکت ING ، هزینه‌های عملیاتی این شرکت(به جز هزینه‌های‌ بازاریابی و مشتری یابی)تقریبا5/1بانک‌های سنتی‌ بوده و همین مساله،بر ارزش سهام این شرکت در بازارهای مالی هلند افزوده است،به نحوی که میزان‌ ترقی ارزش سهام این شرکت تقریبا چهار برابر ترقی‌ سهام بانک معروف ای بی ان آمرو بوده است(36 درصد در برابر 7/9 درصد) شرکت ING ،به جای استفاده از شبکه‌ای از شعب،از کامپیوترهای مجهز در مراکز دیتا استفاده‌ می‌کند و با به وجود آمدن یک«اینترانت»(شبکه‌ داخلی)میان این کامپوترها،مجموعه اطلاعات‌ موجود در هر کامپیوتر را به ابر کامپیوتر اصلی خود منتقل می‌نماید و از طریق همین کامپیوتر مرکزی، اقدام به مدیریت حساب‌های موجود،به صورت‌ آن لاین می‌کند. ING همچنین قادر است تنها از طریق شبکه‌ اینترنت وارد کشورها و مناطق مختلف جهان شود و خدمات حساب سپرده آن لاین را به صورت مجازی در اختیار مشتریان قرار دهد و پس از تکمیل مراحل‌ اولیه سپرده‌گذاری در این بانک مجازی،اطلاعات‌ تکمیلی از قبیل شرایط سپرده‌گذار،وام‌های رهنی، صندوق‌های سرمایه‌گذاری مشترک و وام‌های‌ پیشنهادی شرکت،در اختیار مشتری قرار می‌گیرد. روش بانک گرامین برای وام دهی به اقشار مستضعف و بسیار فقیر بنگلادش نیز در نوع خود جالب است:کارمندان بانک گرامین به تک تک‌ روستاها و مناطق دور افتاده و صعب العبور کشور سر می‌زنند و به جای اینکه منتظر حضور مشتری در بانک باشند،خود به نزد آنها می‌روند و خدمات مالی و اعتباری با شرایط مناسب را به آنها عرضه می‌دارند."

  • دانلود HTML
  • دانلود PDF

برای مشاهده محتوای مقاله لازم است وارد پایگاه شوید. در صورتی که عضو نیستید از قسمت عضویت اقدام فرمایید.