چکیده:
سازمان مجازی،یک نظام مدیریتی و طراح و ایدهپرداز مرکزی است که عملیات موردنظر را توسط سازمانها و اشخاص ثالث طراحی و هدایت میکند.این ساختار،یک طرح سازمانی جدید است برای حضور در عرصه فشرده رقابت در بازارهای جهانی. در بخش قبلی این مقاله،پس از ارایه تعاریف مختلف از سازمان مجازی،به شرح مفاهیم کاربردی و وجوه تمایز سازمانها پرداختیم و زمینه را برای ورود به بحثهای اصلی در این باره فراهم کردیم.بنابراین،از شما دعوت میکنیم که قسمت دوم این مقاله را در این شماره بخوانید. بانک و اقتصاد
خلاصه ماشینی:
"با توجه به ساختاردهی مجدد سازمانهای مجازی،افرادی مانند ناجل و پیرس (Nagel and Preiss) یک استعاره ورزشی از سازمان مجازی را به کار میگیرند با این عنوان که سازمانهای مجازی هر روز یک تیم ورزشی پرستاره را جمع میکنند که سازگار با چالشهای ارایهشده از رقبای آنروز است.
همانطور که اشاره شد،یکی از نقشهای طراح به عنوان واسطه این شبکه پویاست که هدفش تعیین فرصتهای استراتژیک اضافی است که از بهرهبرداری از منابع موجود در صنعت و احتمال اینکه صنایع رشدیافته را دوباره رونق ببخشد،ناشی میشود، در مقابل،برای مدل استراتژیک سنتی که"جنگ برای قسمت بزرگتر کیک"بود.
بنابراین، شکل شماره دو یک مدل مفهومی برای طراحی و بهکارگیری سازمانهای مجازی (به تصویر صفحه مراجعه شود) عامل شبکه روابط با شرکا را در یک همکاری مورد اعتماد یا بازار یا منابع سابق همانند فرایندها و کارهای تکراری تجربهشده خلاصه میکند.
سازمانهای مجازی به عنوان شبکههای توزیعشدهای از شرکای(همکاران)مستقل توصیف میشوند و این گستره،فرایند سیستماتیک طراحی را به درک سود توسط همه شرکا و اعتماد بین شرکا محدود میکند."