Skip to main content
فهرست مقالات

مدیریت آینده: اقتصاد ارتباطات

نویسنده:

(6 صفحه - از 46 تا 51)

کلید واژه های ماشینی : ارتباطات ،اقتصادی ،اقتصاد ارتباطات ،مدیریت ،مدیریت ارتباطات ،تولید ،ساختار اقتصادی ،ساختار اقتصادی با مدیریت ارتباطات ،ارتباطات اقتصادی ،صنعتی ،جهان منابع هوشمند ،ارتباطات سازمانی ،رقابت ،جهان ،عدم اطمینان ،فرایند ،کیفیت ،اجتماعی ،جهان تولید بر شناخت ارتباطات ،محیط ،شناخت ،شناخت ارتباطات ،اولویت‌ها ،روبرو ،صنعت مطبوعات در ساختار اقتصاد ،سازمانی ،ارزیابی ارتباطات در فرایند تولید ،شرایط عدم اطمینان پایه‌ریزی ،ارتباطات اجتماعی ،جایگاه ارتباطات در فرایند تولید

خلاصه ماشینی:

"به راستی،آیا معضلات اقتصادی، ارتباطات اجتماعی را با بحران روبرو خواهند کرد؟اگر این مساله درست است،پس‌ نقطه تاثیرپذیری ما بیشتر از کجا خواهد بود؟ دنیای تولید از دیدگاه‌ Storper و Salais (7991)چهار دنیای متفاوت تولید پیش روی ما قرار دارند و در هر یک از فرایندها نیز فضاهای رقابتی با رویکردهای متفاوتی روبرو می‌باشند. این چهار دنیا،مشخصه‌های متفاوتی دارند:در جهان صنعتی،ارزیابی کیفیت‌ با استاندارهای صنعتی صورت می‌گیرد،شکل عدم اطمینان با سیکل‌های تجاری‌ تعریف می‌شود،واکنش در برابر عدم اطمینان با پیش‌بینی‌های کوتاه مدت و میان مدت روبرو است و مبانی رقابت را قیمت‌ها تعیین می‌کنند. در جهان منابع هوشمند،فضا کاملا دگرگون می‌شود و ارزیابی کیفیت‌ تحت تاثیر روش‌های علمی قرار می‌گیرد،روند توسعه دانش تعیین‌کننده شکل‌های‌ عدم اطمینان است و اعتماد به دیگران واکنش در برابر عدم اطمینان است،آموزش‌ هم مبنای رقابت‌پذیری را منعکس می‌سازد. جهان منابع هوشمند می‌تواند در این راستا ارتباطات را به‌طور قابل قبولی بهبود بخشد و عنصر اعتماد را در"ارتباطات‌"تقویت نماید؟ در نگرش رقابتی مبنا بر انقلاب علمی استوار است‌2 (Kuhn-1970) و برنامه‌های تحقیق علمی‌ (Lakatos-1978) هدایتگر مساله می‌باشند3. از آنجا که در شکل دینامیک(پویا)موضوع چهار جهان تولید را در یک برهه از زمان تجربه می‌کنیم،لذا همین پویایی در بخش اقتصاد نیز از طریق شناخت تعادل‌ عمومی و ارتباطات از طریق سازگاری و ایجاد جو اعتماد می‌تواند فضای‌ منطقی‌تری را برای رشد اقتصادی ایجاد کندح‌ تحولات گسترده در حوزه فناوری و اقتصاد،تحولات مستمری را در نظام‌ ارتباطات توصیه می‌کند که از بعد نظری با تعارض مشروع‌ (Legitimate Conflicts) روبرو است،بخشی از این تعارض،به دلیل چند بعدی بودن ارتباطات از درون سازمانی تا برون سازمانی و از درون‌گرایی تا برون‌گرایی را در برمی‌گیرد."

  • دانلود HTML
  • دانلود PDF

برای مشاهده محتوای مقاله لازم است وارد پایگاه شوید. در صورتی که عضو نیستید از قسمت عضویت اقدام فرمایید.