خلاصه ماشینی:
"بانک و اقتصاد استراتژیهای مدیریت زنجیره ارزش و سازمانهای مجازی طرحهای جدید سازمانی که به عنوان یک جلسه توانمند در شرایط رقابتی مطرح شده است،تنوع الزامات و مباحث کنترل را برای انعطافپذیری استراتژیک در بازارهای جهانی متعادل خواهد کرد.
اینک برای ورود به بحث ابتدا زنجیره ارزش را توضیح میدهیم: زنجیره ارزش(تامین)شبکهای از تسهیلات و مراکز توزیع است که وظایف تهیه و تدارک مواد خام، تبدیل آن به محصولات نهایی و واسطهای و توزیع این محصولات نهایی به مشتریان را انجام میدهد چرا زنجیره ارزش میگوییم؟چون وقتی که کالا و خدمات به وسیله زنجیره به جلو میرود،ارزشش بیشتر میشود.
بیشتر سازمانهای تولیدی به صورت شبکههایی از مکانهای تولید و توزیع هستند که باید مواد خام را تهیه و به محصول نهایی و واسطهای تبدیل کنند و (به تصویر صفحه مراجعه شود) کارکنان سازمانهای مجازی باید مهارتهای ارتباطی چندگانه مانند E-mail ،تایپ،فاکس و...
در استراتژی یکپارچگی محدود شده،شرکت میخواهد واحدهای تجاری را در دو مرحله از زنجیره ارزش تحت مالکیت خود سازماندهی کند و فعالیتهای بیشتر سازمانهای تولیدی به صورت شبکههایی از مکانهای تولید و توزیع هستند که باید مواد خام را تهیه و به محصول نهایی و واسطهای تبدیل کنند و سپس به مشتری بدهند.
به وسیله این دو استراتژی(بدون یکپارچگی و یکپارچگی محدود شده)ساختار شبکهای ایجاد میشود که ترکیبی از سازمانهای مرکزی Hub است که فعالیتهای گوناگون منابع خارجی و پیمانکاران جهانی را هماهنگ و مرتبط میکند.
کنترل این فعالیتهای گسترده و پراکنده جغرافیایی نیز توسط پیمانکاران ارتباطی،تیمهای مجازی از کارکنان و Hub از طریق فناوری اطلاعات مناسب انجام میگیرد."