Skip to main content
فهرست مقالات

سازمان های مجازی (Virtual Organizations) (بخش پایانی)

نویسنده:

(4 صفحه - از 62 تا 65)

کلید واژه های ماشینی : کارکنان، زنجیره ارزش، مدیریت زنجیره ارزش، کارکنان سازمان‌های مجازی، Virtual Organization، استراتژی، مواد خام، سازمان‌های مجازی، Hub، ارتباطات

خلاصه ماشینی:

"بانک و اقتصاد استراتژی‌های مدیریت زنجیره ارزش و سازمان‌های مجازی طرح‌های جدید سازمانی که به عنوان یک جلسه‌ توانمند در شرایط رقابتی مطرح شده است،تنوع‌ الزامات و مباحث کنترل را برای انعطاف‌پذیری‌ استراتژیک در بازارهای جهانی متعادل خواهد کرد. اینک برای ورود به بحث ابتدا زنجیره ارزش را توضیح می‌دهیم: زنجیره ارزش(تامین)شبکه‌ای از تسهیلات و مراکز توزیع است که وظایف تهیه و تدارک مواد خام، تبدیل آن به محصولات نهایی و واسطه‌ای و توزیع‌ این محصولات نهایی به مشتریان را انجام می‌دهد چرا زنجیره ارزش می‌گوییم؟چون وقتی که کالا و خدمات به وسیله زنجیره به جلو می‌رود،ارزشش‌ بیشتر می‌شود. بیشتر سازمان‌های تولیدی به صورت شبکه‌هایی‌ از مکان‌های تولید و توزیع هستند که باید مواد خام را تهیه و به محصول نهایی و واسطه‌ای تبدیل کنند و (به تصویر صفحه مراجعه شود) کارکنان سازمان‌های مجازی باید مهارت‌های ارتباطی چندگانه مانند E-mail ،تایپ،فاکس و... در استراتژی یکپارچگی محدود شده،شرکت‌ می‌خواهد واحدهای تجاری را در دو مرحله از زنجیره‌ ارزش تحت مالکیت خود سازماندهی کند و فعالیت‌های‌ بیشتر سازمان‌های تولیدی به صورت‌ شبکه‌هایی از مکان‌های تولید و توزیع‌ هستند که باید مواد خام را تهیه و به محصول‌ نهایی و واسطه‌ای تبدیل کنند و سپس به‌ مشتری بدهند. به وسیله این دو استراتژی(بدون یکپارچگی و یکپارچگی محدود شده)ساختار شبکه‌ای ایجاد می‌شود که ترکیبی از سازمان‌های مرکزی‌ Hub است که فعالیت‌های گوناگون منابع خارجی و پیمانکاران جهانی را هماهنگ و مرتبط می‌کند. کنترل این فعالیت‌های گسترده و پراکنده جغرافیایی‌ نیز توسط پیمانکاران ارتباطی،تیم‌های مجازی از کارکنان و Hub از طریق فناوری اطلاعات مناسب‌ انجام می‌گیرد."

  • دانلود HTML
  • دانلود PDF

برای مشاهده محتوای مقاله لازم است وارد پایگاه شوید. در صورتی که عضو نیستید از قسمت عضویت اقدام فرمایید.