Skip to main content
فهرست مقالات

سازمان های مجازی (Virtual Organizations) (بخش پایانی)

نویسنده:

(4 صفحه - از 62 تا 65)

کلید واژه های ماشینی : کارکنان، سازمان‌های، زنجیره ارزش، مدیریت زنجیره ارزش، پیمانکاران، کارکنان سازمان‌های مجازی، Virtual Organization، استراتژی، مواد خام، سازمان‌های مجازی، Hub، ارتباطات، زنجیره ارزش و سازمان‌های مجازی، کنترل فعالیت‌های زنجیره ارزش استفاده، مدیریت زنجیره ارزش و سازمان‌های، فناوری اطلاعات، توزیع، کنترل، تولید، پیمانکار فرایند تولید محصولات، عدالت، استراتژی‌های مدیریت زنجیره ارزش، فرایند، کار، فعالیت‌های زنجیره ارزش، سازمان مجازی به کارکنانی، شبکه‌هایی، Virtual Organizations، مدیریت اثر بخش روابط پیمانکاران، محصول نهایی

خلاصه ماشینی: "بانک و اقتصاد استراتژی‌های مدیریت زنجیره ارزش و سازمان‌های مجازی طرح‌های جدید سازمانی که به عنوان یک جلسه‌ توانمند در شرایط رقابتی مطرح شده است،تنوع‌ الزامات و مباحث کنترل را برای انعطاف‌پذیری‌ استراتژیک در بازارهای جهانی متعادل خواهد کرد. اینک برای ورود به بحث ابتدا زنجیره ارزش را توضیح می‌دهیم: زنجیره ارزش(تامین)شبکه‌ای از تسهیلات و مراکز توزیع است که وظایف تهیه و تدارک مواد خام، تبدیل آن به محصولات نهایی و واسطه‌ای و توزیع‌ این محصولات نهایی به مشتریان را انجام می‌دهد چرا زنجیره ارزش می‌گوییم؟چون وقتی که کالا و خدمات به وسیله زنجیره به جلو می‌رود،ارزشش‌ بیشتر می‌شود. بیشتر سازمان‌های تولیدی به صورت شبکه‌هایی‌ از مکان‌های تولید و توزیع هستند که باید مواد خام را تهیه و به محصول نهایی و واسطه‌ای تبدیل کنند و (به تصویر صفحه مراجعه شود) کارکنان سازمان‌های مجازی باید مهارت‌های ارتباطی چندگانه مانند E-mail ،تایپ،فاکس و... در استراتژی یکپارچگی محدود شده،شرکت‌ می‌خواهد واحدهای تجاری را در دو مرحله از زنجیره‌ ارزش تحت مالکیت خود سازماندهی کند و فعالیت‌های‌ بیشتر سازمان‌های تولیدی به صورت‌ شبکه‌هایی از مکان‌های تولید و توزیع‌ هستند که باید مواد خام را تهیه و به محصول‌ نهایی و واسطه‌ای تبدیل کنند و سپس به‌ مشتری بدهند. به وسیله این دو استراتژی(بدون یکپارچگی و یکپارچگی محدود شده)ساختار شبکه‌ای ایجاد می‌شود که ترکیبی از سازمان‌های مرکزی‌ Hub است که فعالیت‌های گوناگون منابع خارجی و پیمانکاران جهانی را هماهنگ و مرتبط می‌کند. کنترل این فعالیت‌های گسترده و پراکنده جغرافیایی‌ نیز توسط پیمانکاران ارتباطی،تیم‌های مجازی از کارکنان و Hub از طریق فناوری اطلاعات مناسب‌ انجام می‌گیرد."

  • دانلود HTML
  • دانلود PDF

برای مشاهده محتوای مقاله لازم است وارد پایگاه شوید. در صورتی که عضو نیستید از قسمت عضویت اقدام فرمایید.