Skip to main content
فهرست مقالات

بازاریابی کارآمد (راز بقای ارایه کنندگان خدمات پرداخت و دستگاه های پایانه فروش) (بخش دوم)

نویسنده:

(4 صفحه - از 42 تا 45)

کلید واژه های ماشینی : بازاریابی، شرکت‌های ارایه‌کننده خدمات پرداخت، خدمات پرداخت و دستگاه‌های پایانه، بقای ارایه کنندگان خدمات پرداخت، دستگاه‌های POS، خدمات، مقررات بانک مرکزی، رقابت، صنعت، شرکت‌های PSP

خلاصه ماشینی:

"لازم به توضیح است که چهار عنصر آمیزه‌ بازاریابی در این صنعت بدین شکل تعریف می‌شوند: محصول،همان خدمتی است که شرکت‌های فوق‌ بانک مرکزی به علت عدم تعیین قیمت سقف‌ و کف برای نرخ کارمزد دریافتی از پذیرندگان،موجب بروز جنگ قیمتی شده، و این امر به نوعی به کاهش کیفیت خدمات‌ ارایه شده منتهی می‌گردد. تاثیر فرهنگ استفاده از دستگاه‌های POS در جامعه و تاثیر مقررات ناظر بر ارایه‌دهنگان خدمات‌ پرداخت نیز که از سوی بانک مرکزی تهیه و تظیم‌ شده،بر پایه چهار عامل آمیزه بازاریابی مورد سوال‌ قرار گرفت. لذا می‌توان نتیجه گرفت که‌ اکثریت شرکت‌های PSP ،یعنی حدود 76 درصد آنها معتقدند که فقدان فرهنگ استفاده از دستگاه‌های‌ POS ،بر تعیین آمیزه بازاریابی که بخش مهمی از فرایند بازاریابی آنهاست،اثر سوء گذاشته است و در نتیجه،می‌توان اذعان کرد که اکثریت جامعه با فرضیه مزبور موافقند. از نتایج فوق،چنین‌ برمی‌آید که تقریبا 61 درصد از شرکت‌های ارایه‌کننده‌ خدمات پرداخت،معتقدند که شرایط خاص این صنعت‌ که به واسطه مقررات بانک مرکزی جمهوری اسلامی‌ ایران تعیین شده،بر امکان بهره‌مندی از آمیخته‌ بازاریابی در رقابت تاثیر سوء داشته است و لذا فرضیه‌ محقق پذیرفته می‌شود. همچنین‌ شرکت‌ها را مجبور می‌سازد تا هزینه‌های تبلیغی و 3lترفیعی جهت فرهنگ‌سازی را افزایش دهند و از سوی‌ دیگر،موجب می‌شود که شرکت‌های PSP ،توجه خود را معطوف به بخش‌هایی از بازار نمایند که هم از نظر فرهنگی دارای بستر مناسب باشند و هم از نظر اقتصادی،در وضعیت خوبی قرار داشته باشند و این‌ امر هم مانعی برای گسترش حوزه جغرافیایی ارایه‌ خدمات و متراکم شدن آن در نقاطی از جامعه از یک‌ طرف،و تاثیر نامطلوب بر عنصر توزیع در آمیخته‌ بازاریابی شرکت‌های PSS از سوی دیگر می‌شود."

  • دانلود HTML
  • دانلود PDF

برای مشاهده محتوای مقاله لازم است وارد پایگاه شوید. در صورتی که عضو نیستید از قسمت عضویت اقدام فرمایید.