Skip to main content
فهرست مقالات

جای خالی در تلویزیون

مصاحبه شونده:

(16 صفحه - از 20 تا 35)

خلاصه ماشینی:

"براساس این فرآیند، گفته شد که مطبوعات و کتاب در جایگاه خود،تلویزیون‌ هم در جایگاه خود این‌ها دو رسانه هستند که در یک‌ نقطه می‌توانند به هم متصل شوند و آن نقطع می‌شود رسانه میان‌خطی مختصر آن‌که رسانه‌های برون‌خطی، کتاب و مطبوعات هستند و رسانه‌های درون‌خطی،رادیو و تلویزیون که اگر این‌ها باهم آشتی کنند و وسط این‌ دو تا مطبوعات یا کتاب‌هایی در بیاید،می‌شود میان زارعان: این‌که فکر کنیم‌ همه برنامه‌های‌ تلویزیون‌ باید به کتاب بپردازند، واقع‌بینانه نیست. این درست است، ولی اگر بیاییم از گروه کودک و نوجوانی که سه ساعت‌ در طول روز برای بچه‌ها برنامه دارد،چنین انتظاری‌ داشته باشیم،آیا پذیرفتنی است؟ آیا پسر شما و پسر من می‌پذیرد که مثلا پانزده‌ دقیقهء کارتونش را برداریم و یک برنامهء کتاب جایش‌ بگذاریم؟ باباوند:معمولا ما در غذایی که به بچه‌های‌مان‌ می‌دهیم،موادی را اگر هم نگوییم به اجبار سعی‌ می‌کنیم یک جوری آن موادمغذی را داخل غذا قرار بدهیم که بچه حتما بخورد. باباوند:من تأکید داشتم که بحث مطالعه را از باباوند: چرا صداوسیما باید سیاست‌های مشخص و کلان،در حوزهء نشر و گسترش کتاب‌خوانی‌ داشته باشد؟دلیلش این‌ است که وقتی به من به‌ عنوان یک مجری،به عنوان‌ یک تهیه‌کننده،به عنوان‌ یک نیروی انسانی که در سازمان گستردهء صداوسیما مشغول فعالیت هستم،ابلاغ‌ می‌شود که باید در حوزهء گسترش کتاب‌خوانی کاری‌ انجام بدهم،متناسب با دریافت خودم و برداشت‌ خودم از این دستور العمل، به یک شیوهء اجرایی‌ می‌رسم که معلوم نیست‌ این شیوهء اجرایی،خیلی با آن چیزی که هدف‌ سیاست‌گذار بوده،تطبیق‌ داشته باشد حالت کلی‌اش دربیاوریم و در این‌ جلسه،محدودش بکنیم به حوزه‌ ترویج کتاب و کتاب‌خوانی."

  • دانلود HTML
  • دانلود PDF

برای مشاهده محتوای مقاله لازم است وارد پایگاه شوید. در صورتی که عضو نیستید از قسمت عضویت اقدام فرمایید.