Skip to main content
فهرست مقالات

پایان نامه: چگونه شعر را کودکانه بسازیم؟

نویسنده:

(2 صفحه - از 126 تا 127)

کلید واژه های ماشینی : شعر ،کودک ،هنجارگریزی ،شعر کودک ،هنجارگریزی ظرف و مظروف ،ابزارهای شعرآفرینی در شعر کودک ،بسامد ،سبک شعری شاعران کودک ،سبک شعرای شعر کودک ،کتاب شعر کودک ،نتایج بررسی سبک‌شناسی شعر کودک ،سبکی ،پژوهش ،هنجارگریزی ظرف و مظروف بالاترین ،ابزارهای شعرآفرینی در ادبیات کودک ،ابزارهای شعرآفرینی ،بررسی ابزارهای شعرآفرینی در ادبیات ،مراکز فروش کتاب شعر کودک ،آب ،حیوان‌پنداری ،قاعده کاهی‌های ،هنجارگریزی معنایی ،سبک‌های موجود در شعر کودک ،قاعده کاهی‌های معنایی ،سرودهء جعفر ابراهیمی ،سرودهء ،کاربرد ،جسم‌پنداری ،بسامد وقوعشان ابزارهای شعرآفرینی ،بسامد و هنجارگریزی واژگانی

خلاصه ماشینی:

"گفتنی است که بررسی همه سبک‌های‌ موجود در شعر کودک،به علت فقدان پژوهش در این زمینه،وجود گروه‌های سنی متفاوت و گستردگی کتاب‌های شعر کودک،طبعا نمی‌تواند نتیجهء حاصل این تحقیق را بی‌عیب و نقص به‌ نمایش گذارد. این پژوهش نیز پس از بررسی شعرهای‌ انتخابی،به این نتیجه رسیده که بیشترین بسامد در این شعر کودک،هنجارگریزی معنایی‌ (حیوان‌پنداری،:جسم‌پنداری،سیال‌پنداری و هنجارگریزی ظرف و مظروف و هنجارگریزی‌ آوایی)بوده است. نتایج بررسی سبک‌شناسی شعر کودک در زمینه هنجارگریزی،از این قرار است: -هنجارگریزی واژگانی 3/1 درصد -هنجارگریزی زمانی 3/3 درصد -هنجارگریزی سبکی 5/4 درصد -هنجارگریزی آوایی 5/5 درصد -هنجارگریزی معنایی 5/72 درصد -حیوان‌پنداری 5/43 درصد -هنجارگریزی ظرف و مظروف 5/13 درصد -جسم‌پنداری 9/8 درصد -سیال‌پنداری 7/6 درصد -گیاه‌پنداری 8/7 درصد -رنگ‌پنداری 5/0 درصد اشاره می‌کنیم که هنجارگریزی‌های گویشی و نوشتاری،جزو خصیصه‌های سبکی شعر کودک‌ نیستند."

  • دانلود HTML
  • دانلود PDF

برای مشاهده محتوای مقاله لازم است وارد پایگاه شوید. در صورتی که عضو نیستید از قسمت عضویت اقدام فرمایید.