Skip to main content
فهرست مقالات

گزارش: مدیران نشر بخوانند: برای تبلیغ کتاب، صدای کدام رسانه بلندتر است

گزارشگر:

(4 صفحه - از 12 تا 15)

کلید واژه های ماشینی : تبلیغ، آگهی، تبلیغ کتاب، پیک برتر، کتاب، اتوبوس، قیمت، هزار تومان، روزنامه‌ها، تبلیغ کتابش در پیک برتر

خلاصه ماشینی: "آقای بازیار،یکی از کارمندان نشریات پیک برتر می‌گوید:«پیک‌های‌ برتر،نشریات متنوعی هستند که به صورت ژورنال‌های تخصصی،مشاغل‌ مختلف را برای خانواده‌ها تبلیغ می‌کنند. در مجموع پیک برتر فرصت خوبی‌ برای تبلیغ کتاب است که متأسفانه تا به حال ناشران به‌ آن توجه نداشته‌اند. این در حالی است که این تبلیغات گسترده به‌ نفع خود ناشر است؛چون هر پیک برتر در 20 هزار نسخه منتشر می‌شود و به‌ دست 20 هزار خانواده می‌رسد. به عنوان نمونه، قیمت آگهی در صفحهء آخر روزنامهء ایران،پانصد و ده هزار تومان‌ است و تا به حال هیچ‌کدام از ناشران،حتی یک کتاب در آن‌ معرفی نکرده‌اند. در صفحات اصلی روزنامهء جام‌جم،قیمت ارزان‌ترین کادر 179 هزار استفاده از آن‌ها باید به دفاتر خود روزنامه‌ها مراجع کرد؛ چون دفاتر قبول آگهی،فقط آگهی مربوط به‌ نیازمندی‌ها را قبول می‌کنند. حیدری،یکی از مسئولان قبول آگهی در روزنامهء همشهری،دربارهء تبلیغ در این روزنامه‌ می‌گوید:«تبلیغ کتاب در صفحهء آخر روزنامه، خوب است. در این صفحه،قیمت یک کادر 5/3 در 5/3،حد اقل 400 هزار تومان است که‌ برای کار فرهنگی،با 40 درصد تخفیف ارائه‌ می‌شود. هزینهء آگهی در یک دستگاه اتوبوس درجهء یک، برای 90 روز،یک میلیون و 228 هزار و پانصد تومان است. ببینیم در یک تابلوی 200 متری،چند کتاب می‌توان‌ معرفی کرد؟این شرکت تاکنون کتابی به نام«خودروی سال‌ ایران»را تبلیغ کرده است و به تازگی تبلیغ کتاب«اطلاعات‌ سال»را برای اجرا در یکی از تابلوهای تبلیغاتی آماده می‌کند. یکی از مسئولان این شرکت،دربارهء این کتاب‌ها می‌گوید:یک‌ نفر واسطهء بین ما و ناشر بود و به جز این دو کتاب،تا به حال کسی‌ برای تبلیغ کتاب،به ما مراجعه نکرده است."

  • دانلود HTML
  • دانلود PDF

برای مشاهده محتوای مقاله لازم است وارد پایگاه شوید. در صورتی که عضو نیستید از قسمت عضویت اقدام فرمایید.