Skip to main content
فهرست مقالات

کتابخانه های دست و پا شکسته (نشست دوم)

مصاحبه شونده:

(20 صفحه - از 93 تا 112)

خلاصه ماشینی:

"وطنی:آقای کفاش،جدا از بحث کمبود جا و مکان مناسب‌ برای کتابخانه‌های مدارس،آیا نمی‌شود زمان و وقت کافی و مناسبی برای استفاده دانش‌آموزان از همین کتابخانه‌ها در نظر گرفت؟واقعا نمی‌توان کاری کرد که استفاده از کتابخانه در تمام‌ زمانی که بچه‌ها در مدرسه حضور دارند،آزاد باشد و فقط محدود به‌ زنگ تفریح نباشد؟ کفاش:در مدارسی که ما کتاب و کتابخانه و کتابدار داریم، کتابدار موظف است کتابخانه را از ابتدای ساعت فعالیت مدرسه تا پایان ساعات آموزشی باز نگه دارد و فعالیت کند. سؤال این‌ است که آیا این کار در آموزش و پرورش صورت می‌گیرد یا نه؟ آقای کفاش بفرمایید که واقعا این کار کارشناسی علمی‌ صورت می‌گیرد یا این که می‌رویم در یک انتشارات و می- گوییم که آقا،انبارت را با سی درصد تخفیف می‌خریم و بعد می‌آوریم می‌گذاریم در کتابخانه‌های مدارس یا کتاب‌هایی را که خدای ناکرده در بازار فروش نمی‌رود و خیلی مورد اقبال نیست، به مدرسه می‌آوریم؟آیا این قضیه را می‌شود جمع کرد با این که‌ اولیا هرکدام به سلیقه خودشان و شناختی که دارند،از خانه یک‌ کتاب بیاورند. از جمله این‌ که آیا درست است که ما از خانواده‌ها بخواهیم که به دلخواه برای‌ کتابخانه کتاب بفرستند و برمبنای این مجموعهء اهدایی،کتابخانه- های کلاس به وجود بیاید؟خدمت‌تان عرض کردم که یا باید کار کارشناسی در مورد آثار انجام شود و یا اهدای کتاب براساس‌ فهرست ارائه شده از سوی مدرسه باشد."

  • دانلود HTML
  • دانلود PDF

برای مشاهده محتوای مقاله لازم است وارد پایگاه شوید. در صورتی که عضو نیستید از قسمت عضویت اقدام فرمایید.