خلاصه ماشینی:
"مقاله قصهء زخمهای کهنه برای نسل تازه جنگ جهانی دوم از نگاه ادبیات کودک لورا پرینگلتون Laura Pringteton شیوا خویی جنگ جهانی دوم،علیرغم این که برای آمریکاییها چهار سال بیشتر طول نکشیده،اما نقش قابل توجهی در تاریخ ادبیات کودکان آمریکا داشته است.
بههرحال،تحقیق ژان وود گریسون نشان میدهد که بیشتر از سیصد عنوان کتاب با موضوعات مربوط به جنگ،در طول جنگهای جهانی اول و دوم،در انگلیس برای کودکان و بیشتر از چهارصد کتاب در ایالات متحده منتشر شده است.
اگر بخواهیم نظریات شوتز و گرینلو را خلاصه کنیم،باید بگوییم که کودکان امروزی،مجموعهای نفیس از تب مربوط به جنگ جهانی دوم در اختیار دارند؛کتابهایی که واقعیات گزنده و آنچه به روز مردم میآورد، در آنها به روشنی مشهود است.
در بررسی ادبیات کودکان ایالات متحده،بتسی هیزن(1980)،به این واقعیت اشاره میکند که چون ایالات متحده آمریکا،هرگز کشوری تحت اشغال نبوده و نیز در طول جنگ جهانی دوم،در صحنه جنگ قرار نگرفته،جنس رمانهای منتشر شده در آن،متفاوت است.
کامینسکی(1979)مینویسد که حجم قابل توجهی ادبیات برای جوانان وجود دارد که به آنها اطلاعات زیادی در مورد این جنگ میدهد.
او چند کتاب را بهطور ریزبینانهای مورد بحث و بررسی قرار میدهد و اهداف آنها را به دو بخش تقسیم میکند: 1)آشنایی جوان امروز با بخشی از تاریخ ملی خود،به منظور درک بهتر وضعیت حال حاضر 2)توصیف قساوتها و شناختهای جنگ،بدون غلو عنوان پایاننامهء ماری ژان لابنفلز در سال 1975،«بررسی موضوع جنگ در ادبیات دورهء راهنمایی،در طول سالهای 1975-1940 بود».
فصل دوم،نتایج بیش از سی سال تحقیق روی عقاید دانشآموزان دوره راهنمایی نسبت به جنگ و صلح و دانش آنها را در این زمینه،مورد بررسی قرار میدهد."