Skip to main content
فهرست مقالات

تصویرگری و هنر: تصاویر کتب مصور و مخاطب

نویسنده:

مترجم:

کلید واژه های ماشینی : تصاویر، کودکان، کتاب، اطلاعات، مخاطب، کتاب‌هاى مصور، تصاویر کتب مصور، کتب مصور و مخاطب، درک، بستگى

خلاصه ماشینی:

"سپس هنگامی که به او طراحی‌های محیطی اشیایی آشنا را نشان دادند،او تمام آن‌ها را تشخیص داد و نام برد و این حالتی است که اغلب در نظامی مصنوعی و تنها در نمایشی بصری وجود دارد و هرگز در دنیای واقعی دیده نمی‌شود. با توجه به این که تصاویر در واقع نماینده مخاطبی ضمنی،با مهارت‌هایی خاص هستند-این تشخیص تصویری تا حدی نوعی توانایی آموختنی است-نه تنها باید بر درک ما از رابطه میان تصاویر و واژگان تأثیر بگذارند،بلکه هم‌چنین در ارتباط میان کتب مصور و مخاطبان موردنظر آن‌ها،یعنی کودکان خردسال هم مؤثرند که برای فرهنگی که بزرگسالان نادیده می‌گیرند،اهمیت دارند. «دیوید پیریچارد»،33 در بحث دربارۀ اولین مواجهات دختر کوچکش با کتاب‌های مصور، در خصوص جذب شدن او به مرحلۀ نام‌گذاری برای تصاویر،چنین می‌گوید:«ناگهان،کتاب‌های مصور مالک دنیا می‌شوند؛زیرا آن‌ها مخلوقات غیر واقعی خود را معرفی می‌کنند و فرزندم اسامی آن‌ها را فریاد می‌زند:بچه،جوراب،شیر!در این تصاویر موجب شدند تا دخترم چنین نام‌های فی البداهه‌ای را به زبان بیاورد و ما به پدر و مادر بودنمان افتخار کردیم و بیش از این قادر به توضیح نیستیم!» ریشۀ وجودی کتاب‌های مصور،شرح دادن است. خلاف طراحی‌های خطی خام‌دستانه در کتاب -ro erutcip sib ،تصاویر کتاب‌های مصور معاصر،اغلب پر جزئیات و پیچیده و دارای سبکی قوی هستند و حتی اگر با داستان‌هایی ساده یا فقط همراه چند کلمه بیایند،اغلب برای داستان‌های پیچیده انتخاب می‌شوند و تأکیدشان همان است که در خود داستان به آن اشاره شده است."

  • دانلود HTML
  • دانلود PDF

برای مشاهده محتوای مقاله لازم است وارد پایگاه شوید. در صورتی که عضو نیستید از قسمت عضویت اقدام فرمایید.