خلاصه ماشینی:
"در این مقاله نشان خواهیم داد که نظامهای پرداخت صورتحسابهای الترونیکی چگونه کار میکنند و همچنین،عواملی را که تعیینکننده تعداد مؤسسات و مصرفکنندگانی است که مایلند به این نظامها بپیوندند،مورد بررسی قرار میدهیم ابتدا برآوردی از حجم بازاری که صورتحساب صادر میکند،ارایه میشود و بعد خواهیم دید که چگونه تبادل اطلاعات و جریان پول تحت نظام فعلی ارایه صورتحسابها و پرداختها،با استقرار نظامهای الکترونیکی، متحول خواهد شد و نشان خواهیم داد که چنانچه این نوآوری پرداخت عمومیت پیدا کند، چه کسی از آن بهرهمند خواهد شد،و بالاخره،به بعضی موانعی که ممکن است موجب تأخیر راه اندازی E-billing شوند،میپردازیم.
برآوردهای انجام شده در چندین گزارش بازرگانی نشاندهندهء این واقعیت است که صورتحسابهای دریافت و پرداخت شده توسط خانوارها سالانه حدود 16 میلیارد مورد است3که شامل صورتحسابهای مصارف آب و برق و گاز و تلفن،صورت وضعیتها ماندهء حسابهای کارتهای 2lاعتباری ارسالی توسط بانکهای واسطه،اقساط وامها و مسایل بیمهای است که بخش عظیمی از *هزینههای مربوط به چاپ و ارسال و فرایند دریافت و نقدکردن چکهای شخصی برای صادرکنندگان صورتحسابها،به طور میانگین،برای هر مورد 9/0 دلار برآورد شده،در حالی که شرکتهای فعال در نظام E-billing این هرینه را به 32/0 دلار کاهش میدهند.
صادرکنندگان صورتحسابها که تحت شرایط نظام کاغذی فعلی عادت داشتهاند که 9/0 دلار ابت هر صورتحساب بپردازند،اگر بخش عمدهای از مشتریانشان دیگر از نظام چکهای شخصی برای پرداخت بدهی خود استفاده نکنند،بدیهی است که بسیار بهرهمند خواهند شد،ولی به خاطر مقاومتهای تاریخی افراد در برابر نوآوریهای بانکی-مثل ماشینهای خودکار دریافت و پرداخت(عابربانک)-انتظار نمیرود که بخش عمدهای از مشتریان صادرکنندگان صورتحسابها فورا روش قدیمی را رها کنند،و به نظام E-billing رو بیاورند."