Skip to main content
فهرست مقالات

نمودهایی از ناکارآمدی نظام بانکی

مصاحبه شونده:

(4 صفحه - از 48 تا 51)

کلید واژه های ماشینی : تسهیلات، کارکنان، مدیران، نظام بانکی، سیستم بانکی، نرخ سود تسهیلات بانکی، مصاحبه، ناکارآیی سیستم بانکی، قبوض، نرخ سود

خلاصه ماشینی:

"آیا این مهم فقط به دلیل‌ بی‌انگیزگی کارمندان می‌باشد یا اینکه بانک‌ها به‌ دلیل دولتی بودن نیاز به بازاریابی در خود نمی‌بینند؟ @ببینید،همانطور که در پاسخ به یکی از سوال‌های قبلی عرض کردم،اساسا فعالیت‌ها و عملیات بانکی در سه محور تجهیز منابع، تخصیص منابع و ارایه خدمات متنوع توسط شعب تحقق می‌یابد،که دو محور از سه محور یاد شده،یعنی تجهیز منابع و ارایه خدمات‌ متنوع در بانک‌ها احتیاج مبرم به بازاریابی دارد (به تصویر صفحه مراجعه شود) که این مهم در صورتی که توسط کارکنان، علی الخصوص کارکنان شعب انجام پذیرد، مطمئنا اهداف یاد شده محقق‌تر خواهد شد. با این اوصاف،خود شما بفرمایید چگونه می‌توان عملکرد مدیریتی را که‌ فاقد روحیه و مبانی دانش بانکی و مهارت‌های‌ سه گانه مدیریتی بوده و رشد و تعالی خود و افراد همفرکش را مقدم به اهداف بانک می‌داند،عامل‌ بروز کارآیی دانست؟ @بنابراین،تصور شما بر عم ریسک‌پذیری‌ مدیران فوقانی صرفا عدم تخصص آنها می‌باشد؟ ضمنا اثرات ناشی از قبول یا عدم قبول ریسک‌ توسط مدیران اجرایی به چه میزانی می‌باشد؟ @نه الزاما،چه بسا مدیر متخصص که برای‌ حفظ و بقای خود(متأسفانه)مجبور به اجرای‌ برنامه‌هایی می‌باشد که طبعا دستور کتبی یا شفاهی آن از بیرون سازمان صادر شده است. به نظر شما،با پا به عرصه‌ گذاشتن بانک‌های خصوصی و رقابت این بانک‌ها با بانک‌های دولتی،احتمال رفع ناکارآمدی‌های‌ ذکر شده در کوتاه مدت وجود دارد؟ @همانطور که در اول مصاحبه عرض‌ کردم،در برهه‌ای اکثر بخش‌های مملکت به‌ علل مختلف فاقد بازده لازم می‌باشند،بزرگ‌ جلوه دادن ناکارآمدی‌های نظام بانکی،آنهم‌ توسط کسانی که حدود دو دهه بر این سیستم‌ حاکمیت داشته و در شکل‌گیر عوامل‌ @دستور العمل‌ها و بخشنامه‌های‌ بانک مرکزی اجازه نمی‌دهند که‌ بانک‌ها در مقابل نیازهای‌ متقاضیان تسهیلات و خدمات، واکنش‌های مناسبی نشان دهند."

  • دانلود HTML
  • دانلود PDF

برای مشاهده محتوای مقاله لازم است وارد پایگاه شوید. در صورتی که عضو نیستید از قسمت عضویت اقدام فرمایید.