Skip to main content
فهرست مقالات

یکی از ریشه های ناکارآمدی بانک ها

نویسنده:

(1 صفحه - از 6 تا 6)

کلید واژه های ماشینی : مشتری، ریشه‌های ناکارآمدی بانک ها، مشتری‌مدار، رضایت مشتری، مشتریان، مردم، بانکداری، مدار اصلی مؤسسات خدماتی، پاسخگوی نیازهای فزاینده مشتریان، روابط مردم با بانک‌های دولتی

خلاصه ماشینی:

"روابط مردم با بانک‌های دولتی و بر عکس نیز همانند روابط مردم با دیگر مؤسسات دولتی است،یعنی در این‌ شرایط،کسی که به یک بانک مراجعه می‌کند،به عنوان‌ «مشتری»شناخته نمی‌شود،بلکه یک«ارباب رجوع» است که برای باز کردن گرهی از کارش به بارگاهی‌ دیوانسالارانه توسل جسته است و باید بر آن آستان‌ سر بساید!علت این نوع رابطه هم آشکار است و لازم‌ نیست که در این جا از بحث اصلی خارج شویم و به آن‌ بپردازیم. البته در این جا یک پرتگاه نظری وجود دارد که‌ باید از آن پرهیز کرد:در واقع،مشکل فعلی مردم در رابطه با سیستم بانکی ناشی از وجود بانک‌های دولتی‌ نیست،زیرا در همین امروز که ما گرفتار چنین‌ ناکارآمدی‌هایی هستیم،بسیاری از کشورها حتی‌ پیشرفته دنیا بانک‌های دولتی دارند،اما بانک‌های‌ غیردولتی هم در کنار این بانک‌های دولتی و در شرایط مساوی با آنها مشغول فعالیت هستند و ملاک‌ موفقیت یا شکست هر دو گروه هم تنها شایستگی‌ است و نه رانت‌خواری و دوپینگ."

  • دانلود HTML
  • دانلود PDF

برای مشاهده محتوای مقاله لازم است وارد پایگاه شوید. در صورتی که عضو نیستید از قسمت عضویت اقدام فرمایید.