Skip to main content
فهرست مقالات

«کیفیت» با چیزی جز «رضایت مشتری» تعریف نمی شود: بررسی جایگاه و نقش مدیریت کیفیت در نظام اداری ایران

نویسنده:

(4 صفحه - از 30 تا 33)

کلید واژه های ماشینی : نظام اداری ایران ،نظام اداری ،مدیریت کیفیت ،کیفیت در نظام اداری ،مدیریت کیفیت در نظام ،استقرار نظام مدیریت کیفیت ،رضایت مشتری ،نظام مدیریت کیفیت ،اداری ،سیستم مدیریت کیفیت ،مدیریت کیفیت جامع ،سازمان‌های دولتی ،نظام اداری کشور ،نظام مدیریت ،استقرار نظام ،سازمان‌های دولتی ایران ،بهبود کیفیت ،کیفیت جامع ،اجرا و استقرار نظام ،ایجاد تحول در نظام ،برنامه سوم توسعه ،سازمان مدیریت ،تعریف می‌شود ،دولتی ایران ،ابزارهای مدیریتی ،برنامه‌های اساسی مدیریت ،تحول در نظام ،جایزه کیفیت ،سطوح سازمان ،دکتر حبیب

خلاصه ماشینی:

"بیان مسأله فرآیند کیفیت به عنوان مجموعه‌ای از استراتژی‌ها سبب‌ بهبود یک هدف در یک سازمان می‌شود و مدت زمان اندکی است‌ که طرح استقرار نظام مدیریت کیفیت در بخش دولتی نیز به‌ تصویب شورای عالی اداری رسیده و این موضوع مؤید این معنا است که بحث ناکارآمدی نظام اداری ایران در طول تاریخ مطرح‌ بوده و پس از گذشت دو دهه هنوز برای حل مسأله «خدمات‌ نامطلوب»در سازمان‌های دولتی به نتایج مطلوب نرسیده‌ایم،به‌ طوریکه بسیاری از صاحبنظران ما بر این نکته اتفاق‌نظر دارند که‌ فقدان جریان فرهنگ‌سازی و نبود درک مفاهیم در راستای بهبود کیفیت،عامل اصلی این توسعه‌نیافتگی در کلیه سطوح سازمان در کشور می‌باشد. در این راستا،مدت زمان کوتاهی است که بحث اجرا و استقرار نظام‌ مریریت کیفیت در کشور به عنوان یک نیاز ملی در جهت اصلاح‌ ساختار نظام اداری مطرح است و نظر صاحبنظران و مسوولان‌ سیاسی کشور را به خود جلب کرده است،به طوریکه شورای عالی‌ اداری در هشتاد و نهمین جلسه خود در مورخه 23 خرداد 1380، طرح استقرار نظام مدیریت کیفیت در دستگاه‌های اجرایی را تصویب کرد و در همین جلسه هم مقرر شد که به منظور ساده سازی،تسریع و تسهیل و ارتقای کیفیت ارایه خدمات به‌ خدمت گیرندگان،تصحیح ارتباطات بین دستگاه‌ها و نیز استاندارد کردن فرآیندها و روش‌های عمومی انجام کار در دستگاه‌های‌ دولتی،سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کشور و وزارت امور اقتصادی‌ و دارایی روش‌های عمومی مورد عمل دستگاه‌های دولتی را با توجه‌ به فراگیری و اهمیت آنها اولویت‌بندی کرده و در طول پنج ساله‌ برنامه سوم توسعه نسبت به اصلاح آنها اقدام کنند."

  • دانلود HTML
  • دانلود PDF

برای مشاهده محتوای مقاله لازم است وارد پایگاه شوید. در صورتی که عضو نیستید از قسمت عضویت اقدام فرمایید.