Skip to main content
فهرست مقالات

مدل آزادسازی نیروی کار در بازار

نویسنده:

(4 صفحه - از 50 تا 53)

کلید واژه های ماشینی : ارتباطات ،مهارت‌های ،آزادسازی نیروی کار در بازار ،آموزش ،مدیران ،بهره‌وری ،اقتصادی ،متغیرهای غیر قابل‌لمس ،انسان ،مدل آزادسازی نیروی کار ،کار ،شغلی ،ارتباطات غیر رسمی ،سازمان ،آموزش پنهان ،مهارت‌های پنهان ،رقابت ،نیروی کار ،مدیریت ،بازار ایستا ،بهره‌وری انسان در بازار ایستا ،دست‌مزد ،بازار پویا ،متغیرهای قابل‌لمس در فرآیند بهره‌وری ،مهارت‌های فردی ،سطوح مهارت ،بازار پویا ارتباطات ،ارتباط ،اجتماعی ،پدیده آموزش پنهان

خلاصه ماشینی:

"شیوه عمل‌ با توجه به ابعاد سازمان و ساختار صف و ستاد متفاوت‌ است و با مدل‌های ارتباطی بسیار پیچیده‌ای،سدهای‌ محکمی را برای حفظ منافع گروه‌های مداخله‌گر ایجاد محصول نهایی مهارت‌های فردی یا گروهی،نوآوری و خلاقیت است که در روند رقابت بنگاه‌های اقتصادی بکار گرفته می‌شود. مدل نیروی کار و بازار در این مدل،دو بازار با مشخصه‌های زیر در ساختار توسعه نیافته اقتصادی وجود دارند: 1)بازار ایستا،بازاری دولتی و متکی بر تابعیت از قوانین کارگری،با دستمزدهای ناچیز و مدیریت متمرکز، آنهم در شرایطی که ساختار اقتصادی با بیکاری مزمن و تورم دو رقمی درازمدت روبرو است؛2)بازار پویا،بازاری‌ با شرایط رقابتی و متکی بر قوانین عرضه و تقاضا،با دستمزدهای منطقی‌تر و مدیریت غیر متمرکز در شرایط مشابه بازار ایستا-بیکاری مزمن و تورم دورقمی‌ درازمدت- در این بازار،تعدد مشاغل وجود دارد و انسان به‌ منظور ارتقای سطح زندگی ناچار به قبول کار بیشتر در حوزه کار تخصصی خود است. ذ مشتق نسبی میزان مهارت نسبت به متغیرهای‌ تابع فوق در بازار به صورت زیر خواهد بود:در بازار ایستا مشتق نسبی مهارت ارایه شده نسبت به سطح‌ دستمزد،حجم ارتباطات و میزان آموزش غیر قابل‌ پیش‌بینی است: (به تصویر صفحه مراجعه شود) در بازار پویا مشتق نسبی مهارت ارایه شده نسبت‌ به سطح دستمزد،ارتباطات و میزان آموزش مثبت‌ است: (به تصویر صفحه مراجعه شود) نتیجه‌گیری مهارت‌های پنهان یک معضل مدیریتی است که‌ ریشه اقتصادی دارد و به دلیل عدم تعادل در ساختار اقتصادی،به طور طبیعی پا به عرصه وجود می‌گذارد. مدل آزادسازی نیروی کار در بازار نشان می‌دهد که‌ سطح مهارت‌های فردی در بازارهای پویا نسبت به‌ عوامل آموزش،ارتباطات و دستمزد واکنش مثبت نشان‌ می‌دهد،در حالی که در بازار ایستا تعیین رابطه،مشخص‌ و معین نیست."

  • دانلود HTML
  • دانلود PDF

برای مشاهده محتوای مقاله لازم است وارد پایگاه شوید. در صورتی که عضو نیستید از قسمت عضویت اقدام فرمایید.