خلاصه ماشینی:
"اگر بخواهیم به نقش رسانهها در اقتصاد ملی به طور خلاصه بپردازیم،ابتدا باید تصویری از وظایف و امکانات رسانههای جمعی را ارایه دهیم،عموما رسانهها سه وظیفه مهم اجتماعی زیر را به عهده دارند: 1)وظایف خبری-آموزشی یکی از مهمترین وظایف یک رسانه،انتشار اخبار و رویدادهای اجتماعی،اقتصادی،سیاسی و فرهنگی است.
گرچه در مواردی برنامههای تفریحی با برنامههای علمی-آموزشی ممکن است در تضاد باشند و مخاطب عموما بین این دو نوع تضاد آموزنده و سرگرم کننده دومی را انتخای کند،از این رو،رسانهها باید سعی کنند که مطالب سرگرم کننده آنها نیز به طور غیرمستقیم آموزنده باشد،حتی برنامههای تفریحی و سرگرم کننده-از کارتونهای بچهها گرفته تا سریالها و فیلمها و داستانها-در رسانههای رسانه و اقتصاد هر در از نیازهای اساسی افراد بشری بوده و توسعه اقتصادی و اجتماعی و گسترش وسایل ارتباط جمعی لازم و ملزوم یکدیگرند.
وسایل ارتباط جمعی،یک نقش مهم تبلیغی نیز به عهدهدارند که اگر در جهت ارایه اطلاعات صحیح و ارتقای سطح معلومات مخاطبان باشد،میتواند آثار مطلوب اجتماعی ببارآورد."