Skip to main content
فهرست مقالات

پروژه نوسازی بانک ها؛ بیرون خزیدن از پوسته سنت، حرکت به سوی مدرنیسم/ (بخش دوم)

گزارشگر:

(6 صفحه - از 46 تا 51)

کلید واژه های ماشینی : بانک، اتوماسیون، پیاده‌سازی طرح جامع اتوماسیون سیستم، پروژه، سیستم، تجهیزات، شرکت خدمات انفورماتیک، اتوماسیون سیستم بانکی کشور فعالیت، شرکت خدمات انفورماتیک ایران، مخابراتی

خلاصه ماشینی: "در زمینه ارایه‌ خدمات کارت و سیستم متمرکز در قالب طرح جامع نیز اقدام عملی جدی از ابتدای سال 80 آغاز شده و برای‌ رفع مشکلات هم یک سازمان اجرایی خارج از بدنه‌ تشکیلاتی بانک به صورت یک شرکت تشکیل شده‌ است. گسترش و تقویت سیستم ارایه خدمات کارت در این بانک در سال 1378 مورد توجه جدی بوده و برخی‌ از تجهیزات لازم،از جمله دستگاه‌های ATM خریداری شده و برنامه‌ریزی برای بهره‌برداری‌ گسترده‌تر از این خدمات در بانک صورت گرفته است. ؟/اکنون با توجه به این مدت زمان،آیا در هنگام‌ راه‌اندازی کامل این طرح مردم می‌توانند انتظار داشته‌ باشند که فن‌آوری بانکداری همزمان با دنیا را در اختیار دارند یا این که باز هم ده سال عقبتریم؟به عنوان مثال، در حال حاضر که ما در فکر تدارک سیستم کارت برای‌ تبادل وجوه هستیم،در کشورهای دیگر شعب به خانه‌ مشتریان خود می‌روند (Home Banking) ؟ باید به این موضوع توجه داشت که این نرم‌افزار نیست که صنعت بانکداری را ایجاد می‌کند،بلکه این‌ مدیریت است که بانکداری را می‌سازد. ؟/با توجه به لغو مصوبه انحصار تامین تجهیزات‌ برای بانک‌ها از جانب شما،و با توجه به این‌ حجم نیروی متخصص که قطعا هزینه زیادی برای‌ بانک مرکزی خواهد داشت،چرا بانک مرکزی، همچنان شرکت خدمات انفورماتیک را دایر نگهداشته‌ است؟ ببینید،ما یک شرکتی هستیم که قدرت انجام‌ یک کاری را داریم،یعنی این که در یک حرفه‌ای‌ تخصص داریم و طرف قراردادمان هم بانک‌ها هستند،حالا یا بانک‌ها از ما می‌خواهندکه با ما قرارداد ببندند،یا نمی‌خواهند. ؟/آیا سیستم اتوماسیون بانک‌ها با فرهنگ بومی‌ ایران هماهنگ شده است؟و اگر چنین است،در این‌ هماهنگ سازی چه چیزهایی در مدنظر قرار گرفته‌ است؟ این مساله مشکل فرهنگی ندارد و فقط سرعت‌ کار برای مردم مطرمح است و مهم این است که کار انجام شود."

  • دانلود HTML
  • دانلود PDF

برای مشاهده محتوای مقاله لازم است وارد پایگاه شوید. در صورتی که عضو نیستید از قسمت عضویت اقدام فرمایید.