خلاصه ماشینی:
"بین سال 1997 و 1999، صنعت اعتبارات خرد در منطقه-با افزایش مشتریان فعال خود از 90000 نفر،به 170000 نفر-تقریبا دو برابر شده است(به جدول شماره یک نگاه کنید).
جدول شماره یک شاخصهای اعتبارات خرد در خاور میانه و شمال آفریقا، 1997 و 1999 (به تصویر صفحه مراجعه شود) با توجه به اطلاعات جدول شماره یک،مصر در صدر وام دهندگان منطقه قرار دارد،ولی سهم بازار را از دست داده و مراکش،با برخورداری از رشد چشمگیر از سال 1997-یعنی از کمتر از 4000 مشتری فعال،به بیش از 42000نفر-رده دوم را کسب کرده است.
آینده صنعت اعتباری خرد در خاور میانه و شمال آفریقا از تمام مسوولان برنامههای اعتباری خرد که مورد بررسی قرار گرفتند،پرسیده شد که در طول پنج سال-یعنی تا پایان سال 2004-انتظار دارند که چند مشتری فعال داشته باشند؟ پاسخ آنها نشان میداد که اهداف بلند پروازانه دارند؛رویهمرفته، آنها انتظار دارند که در طول مدت یاد شده،به بیش از 422000 مشتری فعال خدمت ارایه کنند(به نمودار شماره یک نگاه کنید).
از طرف دیگر،10 برنامهای که در سال 1997 جزو برنامههای کوچک شمرده میشدند،ولی هدفشان پایداری کامل بود،از کمتر از شش درصد آن دوره، جدول شماره دو تعداد و سهم بازار نهادهای اعتباری خرد با بهترین روش در خاور میانه و شمال آفریقا،1999 (به تصویر صفحه مراجعه شود) اکنون 20 درصد از سهم بازار را در اختیار دارند.
دلایل متعددی برای رشد مایوسکننده 10 برنامه رده اول بازار وجود دارد:برخی از آنها در نتیجه بحران متحمل بازسازی شدند،برخی دیگر به خاطر وضعیت باثباتشان هیچ تلاشی برای رسیدگی به افراد فقیر نمیکردند،تعدادی از آنها،به ویژه آنهایی که در بازارهای کوچک بودند،فعالیت چندانی در بازار نداشتند و تنها به یک گروه هدف و با یک نوع وام خدمت میکردند."